Japońskie i brytyjskie firmy zawarły umowę w sprawie budowy innowacyjnego statku przeznaczonego do transportu biomasy, który jednocześnie sam będzie posiadał ekologiczny napęd. Wiąże się to z polityką Japonii celem uczynienia jej gospodarki zeroemisyjną, wolną od paliw kopalnych.
Wraz z kolejnymi strategiami klimatycznymi, globalny transport morski podąża za trendami dekarbonizacyjnymi. Jednym z paliw, z którym wiązane są spore nadzieje, stanowi metanol, coraz powszechniejszy w budowanych jednostkach.
Wedle dyrektywy Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) odnośnie dekarbonizacji żeglugi oraz ograniczania emisji CO2 największe firmy branży morskiej dążą do stania się liderem ekologicznych przemian. Chcąc również zabezpieczyć swoje inwestycje poszukują alternatyw od konwencjonalnych paliw kopalnych, wykorzystując przy tym technologię dwupaliwową. Zainteresowaniem cieszą się napędy na LNG, wodór, czy też metanol.
Japoński stoczniowiec Tsuneishi Shipbuilding opublikował szczegóły swojego nowego energooszczędnego modelu statku, znanego jako TESS66 Aeroline.
Zwodowany we wrześniu pierwszy nowoczesny tankowiec LR1 (długodystansowy) trafił w końcu do służby. Wybudowana w Tsuneishi Shipbuilding China jednostka charakteryzuje się większymi niż zwykle zbiornikami i szerszym kadłubem.
Nowy serwis drobnicowy w Porcie Gdańsk. Co najmniej raz w miesiącu zawijać tam będą statki po drobnicę konwencjonalną oraz, jak zapowiedział armator Spliethoff, po dostawy inwestycyjne oraz opcjonalnie kontenery. Serwis żeglugowy na trasie Gdańsk-Stany Zjednoczone został zainaugurowany 19 stycznia. Na statek Spiegelgracht przy Nabrzeżu Oliwskim załadowano nietypowy ładunek, czyli luksusowe jachty motorowe.
Nowy serwis drobnicowy w Porcie Gdańsk. Co najmniej raz w miesiącu zawijać tam będą statki po drobnicę konwencjonalną oraz, jak zapowiedział armator Spliethoff, po dostawy inwestycyjne oraz opcjonalnie kontenery. Serwis żeglugowy na trasie Gdańsk-Stany Zjednoczone został zainaugurowany 19 stycznia.
W japońskiej stoczni Tsuneishi Shipbuilding Co. Ltd zlokalizowanej w Chinach dobiegają końca prace wyposażeniowe statku „Norway Pearl”, o wyporności 27700 GT, który jest najnowszym nabytkiem SMT Shipping Ltd. Załoga nowego statku dotarła już na miejsce, a 14 sierpnia statek wyruszy w swój dziewiczy rejs do Mozambiku.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości