Wśród wyrobów stalowych obsługiwanych w portach morskich, oprócz pół produktów w postaci slabów, kęsisk oraz blach w kręgach i arkuszach, często spotykane są także pręty zbrojeniowe o różnorodnych wymiarach.
16 sierpnia 2021 do portu w Gdańsku przybił kolejny już w tym roku masowiec przewożący węgiel koksujący – mv Andros Glory. Na jego pokładzie przywieziono ponad 90 tysięcy ton węgla przeznaczonego do jednej z polskich koksowni.
Obserwując przepływ towarów przez Polskie porty morskie, można zaobserwować, że jednym z kluczowych importowanych towarów w ostatnich latach jest stal.
W świnoujskim porcie w kwietniu 2021 przeładunek węgla zanotował najlepszy wynik – wzrost o 165,4 % wobec kwietnia 2020. W pierwszym kwartale 2021 roku TSL Silesia przyjęła do obsługi spedycyjnej i celnej dwa statki z węglem koksowym z Australii o łącznym tonażu ponad 127 000 ton.
Gazociąg Baltic Pipe, którego temat poruszany był już wielokrotnie na łamach naszego serwisu jest jedną z kluczowych inwestycji, która ma połączyć duński oraz polski system przesyłowy gazu poprzez rozbudowę gazociągów pod Morzem Północnym i Bałtyckim oraz na terenie Polski i Danii. Jest to strategiczne przedsięwzięcie, którego efektem będzie utworzenie nowego korytarza dostaw gazu na europejskim rynku.
Pomimo długotrwałej pandemii, kwiecień 2021 w świnoujskim porcie zakończył się przeładunkiem rudy żelaza i manganu z wynikiem o prawie 13 proc. lepszym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W procesie przewozu ładunków masowych bardzo dużą rolę odgrywa transport morski, jest to najlepszy i najwydajniejszy sposób transportu dużych ilości towaru. Do portu w kwietniu tego roku wpłynęło 5 statków z rudą żelaza, koncentratem miedzi oraz z rudą manganu pochodzących z Liberii i RPA.
W dobie rosnącej konkurencji na rynku usług portowych kluczowym elementem coraz częściej okazuje się dopasowanie zakresu usług do rosnących oczekiwań klientów. Jedną z grup towarów charakteryzującą się różnorodnym zakresem wymagań jest stal.
Trwająca pandemia koronawirusa i związane z nią ograniczenia ciągle mają negatywny wpływ na gospodarkę Polski, jednakże kluczowy dla przewozów droga morską handel zagraniczny na szczęście w dalszym ciągu nie zamiera i opiera się skutkom covidu. Kontynuowane inwestycje w budownictwo i infrastrukturę oraz związane z nimi zapotrzebowanie na surowce, jak również i wyroby stalowe pozwoliły utrzymać obrót towarów obsługiwanych w portach morskich na dość wysokim poziomie.
W drugiej połowie marca TSL Silesia przyjęła do obsługi spedycyjnej oraz celnej ostatni w tym kwartale tankowiec z olejem napędowym przeznaczonym dla jednego z kluczowych odbiorców w Polsce. Łącznie, od początku roku, TSL obsłużyła około 100 000 t paliwa, które zostało dostarczone drogą morską do polskiego portu.
Morski Terminal Masowy Gdynia może poszczycić się nowym rekordem. Masowiec Bulk Switzerland jest od niedzieli największym statkiem z ładunkiem obsłużonym w gdyńskim porcie. Okręt o nośności 181 709 ton (czyli o 1467 ton więcej niż poprzedni rekordzista) trafił do polskiego portu w środę 18 marca, a opuścił w niedzielę, 22 marca.
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowić zagrożenia
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku