Wraz ze wzrostem znaczenia portów śródlądowych w niemieckiej logistyce zwiększa się również liczba przewozów związanych z obsługą klientów Trans Polonii, którzy korzystają z transportu rzecznego. Wśród przewożonych produktów znajdziemy przede wszystkim produkty chemiczne: wodorosiarczek sodu, koagulat żelazowy czy rozjaśniacz optyczny do produkcji papieru, ale także olej słonecznikowy. Wesseling, Leverkusen, Kehl nad Renem czy Brema nad Wezerą to porty, które systematycznie są dziś odwiedzane przez cysterny spółki.
Jumbo Offshore usunęło dwa monopale na tajskiej morskiej farmie wiatrowej Yunlin w Tajwanie. Załoga Jumbo Offshore wykonała pracę, wykorzystując swój statek dźwigowy Fairplayer, który przybył z Europy.
Hasłem tegorocznej edycji jest „ZARAŻAMY PASJĄ DO ZIELONEJ ENERGETYKI!”. Zapraszamy na to wyjątkowe wydarzenie w czasie, którego młodzież spotka się z przyszłymi pracodawcami z sektora morskiej energetyki wiatrowej w Polsce. Drzwi hali AmberExpo w Gdańsku otwierają się dla odwiedzających o godz. 9:00. Oficjalne otwarcie targów w obecności P. Mieczysława Struka, Marszałka Województwa Pomorskiego oraz P. Aleksandry Dulkiewicz, Prezydentki miasta Gdańska odbędzie się na scenie młodzieżowej o godz. 10:00.
Poprawiające się wyniki producent specjalistycznych kontenerów to gównie efekt wchodzących do realizacji kolejnych zamówień z obszaru sił zbrojnych, które wynikają z przyznanej w ubiegłym roku koncesji z MSWiA. Zarząd Zrembu z optymizmem patrzy na 2024 rok i spodziewa się kontynuacji pozytywnego trendu.
Umowa obejmuje wykonanie przewiertu sterowanego pod plażą niezbędnego do poprowadzenia linii kablowych 275 kV oraz budowy tzw. muf łączeniowych, czyli stanowisk łączących morskie linie kablowe z lądowymi. Prace zrealizuje konsorcjum polskich firm – ROMGOS Gwiazdowscy i ZRB Janicki.
Od kilku tygodni trwają ataki jemeńskich rebeliantów Huti na statki towarowe i kontenerowce przepływające przez Morze Czerwone, będące – wraz z Kanałem Sueskim – główną drogą morską łączącą Europę z Bliskim Wschodem i Azją. Jak mówią eksperci rynku TSL obecna sytuacja staje się uciążliwa dla logistyki na całym świecie, a kryzys na Morzu Czerwonym oznacza blokadę swobodnego przepływu transportu, co musi odbić się na światowym handlu.
OT Port Gdynia może już obsługiwać statki klasy panamax o zanurzeniu do 14,5 m. Dobowa rata załadunkowa statków wynosi około 18 tys. ton. Inwestycję przebudowy wejścia do portu, pogłębienia kanału portowego oraz basenu Nabrzeża Rumuńskiego realizował Zarząd Morskiego Portu Gdynia
Nie ma już zawodów męskich, kobiety nie tylko zdobywają nowe obszary zawodowe, ale także podbijają tradycyjnie męskie dziedziny. Jednym z najbardziej fascynujących przykładów jest rosnąca liczba kobiet, które z pasją i niemałą determinacją zajmują się budową jachtów.
Chociaż w naszej części Bałtyku nie kręci się jeszcze żadna turbina, to świadomość korzyści płynących z rozwoju morskiej energetyki wiatrowej stale rośnie. To duża zasługa deweloperów farm współdziałających z otoczeniem na rzecz coraz lepszego zrozumienia efektów gospodarczych, społecznych i środowiskowych, które niesie ze sobą rozwój nowej branży w Polsce.
Trans Polonia (TPG) istotną część swoich zleceń transportowych realizuje na rynkach zagranicznych, również w operacjach związanych z obsługą ruchu z najważniejszych europejskich portów morskich. W branży odpowiadają one za niemal 3/4 operacji towarowych spoza UE oraz 37% wewnątrzunijnego ruchu towarowego. Obecnie z działalności zagranicznej grupy Trans Polonia pochodzi 80,8 procent przychodów. Przed rokiem było to 73,5 procent.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości