Wraz z powstaniem terminala instalacyjnego offshore w Świnoujściu, powierzchnia kraju wzrośnie o 1,25 ha. PORR Polska, główny wykonawca morskiej części inwestycji, udostępnił rzadkie ujęcia z przebiegu realizowanych prac.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. prowadzi obecnie w Porcie Szczecin dwa duże projekty inwestycyjne, które zwiększą ilość obsługiwanych ładunków, a przede wszystkim wzmocnią pozycję całego zespołu portowego wśród bałtyckich portów.
W Świnoujściu na terenie przyszłego terminala instalacyjnego do obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej rozpoczęły się prace czerpalne. Wykonują je holenderskie jednostki tj: pogłębiarka „Vox Ariane” oraz jednostka wspomagająca „Maas”.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA oraz Sweco Polska sp. z o.o. podpisały umowę na pełnienie przez tę firmę funkcji inżyniera dla inwestycji pod nazwą: „Budowa zdolności przeładunkowej portu morskiego w Świnoujściu do obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej”. Kontrahent został wyłoniony w drodze przetargu, do którego zgłosiło się dziesięciu chętnych.
Rok 2023 był dla polskiej branży portowej istotny z racji na wychodzenie światowej gospodarki z pandemii COVID-19. Tak jak w poprzednich latach, upływał on pod znakiem dalszego rozwoju i rozbudowy portów, co oznaczało nowe inwestycje umowy, przetargi, a także wiele zrealizowanych przedsięwzięć. Swoje podsumowanie przygotował Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ogłosił wyniki przetargu na inżyniera projektu morskiej części terminalu instalacyjnego w Świnoujściu. Wybrano ofertę firmy Sweco Polska sp. z o.o., która zaproponowała cenę 2,199 mln złotych.
Dziś w Kapitanacie Portu Gdańsk odbyła się konferencja podsumowująca projekt rozbudowy i modernizacji infrastruktury drogowo-kolejowej przy Nabrzeżu Przemysłowym w Porcie Wewnętrznym.
W porcie Szczecin w Kanale Dębickim powstają dwa nowe nabrzeża – Norweskie i Duńskie (I Etap). Z kolei istniejące Czeskie i Słowackie przechodzą gruntowną modernizację. Poszerzany i pogłębiany jest także sam Kanał Dębicki. Wszystko to w ramach inwestycji „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego”. Celem tych działań jest podwojenie ilości obsługiwanych ładunków oraz poprawa jakości ich obsługi.
W styczniu 2023 roku mijają trzy lata od rozpoczęcia budowy komory startowej dla maszyny, która wydrążyła tunel pomiędzy wyspami Wolin i Uznam. W tym czasie na budowie trwała między innymi budowa dróg, ramp dojazdowych do tunelu, konstrukcji wewnętrznych, jak również wyjść ewakuacyjnych przy zastosowaniu metody mrożenia gruntu.
Zaawansowanie prac przy budowie tunelu pod Świną jest na poziomie ponad 85 proc. – przekazała PAP odpowiedzialna za komunikację ws. inwestycji Magdalena Skorupka-Kaczmarek. Powstaje obecnie m.in. jezdnia w tunelu.
Bruksela zatwierdza pomoc publiczną dla projektów MFW Bałtyk 2 i 3
Vestas ze stratą operacyjną, chociaż popyt na turbiny wciąż rośnie
Siły USA zatopiły dwie łodzie bojowników Huti
Grecki tankowiec trzykrotnie zaatakowany na Morzu Czerwonym
Sukcesy polskich żeglarzy – 12 medali na mistrzostwach świata i Europy
Zdaniem niemieckich służb Nord Stream wysadził Ukrainiec mieszkający w Polsce. Według polskich władz... wyjechał z kraju