Jak poinformował Dubajski Zarząd Dróg i Transportu (Dubai’s Roads and Transport Authority, RTA) rozpoczęto próby pierwszej, elektrycznej łodzi wyprodukowanej przy użyciu technologii druku 3D. Projekt jak i sposób konstrukcji mają wprowadzić rewolucję w branży.
Pół miliarda euro będzie kosztował czwarty okręt podwodny ramach programu NFS (Near Future Submarine) dla Marynarki Wojennej Włoch. Włoski koncern Fincantieri ma zapewnić także wsparcie logistyczne, w tym podczas eksploatacji. Podpisanie umowy dotyczy także wsparcia serwisowego dla już zakontraktowanych jednostek tej serii.
Na niemieckiej części Morza Północnego zainstalowano pierwszą turbinę na morskiej farmie wiatrowej Borkum Riffgrund 3, która będzie miała moc 913 MW, stając się największym tego typu projektem w Niemczech. Projekt ten, zrealizowany bez subsydiów, uzyskał prawa do budowy w niemieckich aukcjach dla morskiej energetyki wiatrowej w latach 2017-2018 dzięki ofercie wynoszącej 0 euro/MWh, co było bezprecedensowe.
Przy Nabrzeżu Francuskim w Porcie Gdynia zacumował okręt podwodny Marynarki Wojennej Niemiec (Deutsche Marine) typu 212A, U-31 (S 181). Jego wizyta odbywa się w trakcie największych, międzynarodowych ćwiczeń na Morzu Bałtyckim, "Baltops 24". W Gdyni pozostanie do 18 czerwca.
W ramach konferencji Kongres Polskie Porty 2030, odbył się niezwykle ważny panel dyskusyjny zatytułowany „Offshore Wind - logistyka MEW impulsem dla rozwoju portów i terminali”. Moderatorem tej dyskusji był Piotr Żeglarski, Business Development Manager w Seaway 7.
Siemens Gamesa, hiszpańska spółka zależna Siemens Energy, ogłosiła plany zwolnienia 4100 pracowników, co stanowi około 15% całej załogi. Decyzja wynika z konieczności dostosowania się do niższych wolumenów biznesowych i zmniejszonej aktywności na rynkach peryferyjnych.
Najnowszy raport Wood MacKenzie poświęcony rynkowi turbin wiatrowych stwierdza, że czterech chińskich producentów OEM znajduje się w pierwszej piątce światowego rankingu.
Ponad 80 gości ze świata polityki, biznesu i władz świętowało 21 maja oficjalną ceremonię wmurowania kamienia węgielnego pod NeuConnect w Wilhelmshaven-Fedderwarden. Oznacza to rozpoczęcie budowy połączenia międzynarodowego NeuConnect. Ma być to kamień milowy w realizacji prywatnie finansowanego niemiecko-brytyjskiego połączenia elektroenergetycznego o wartości 2,8 mld euro (2,4 mld funtów). Jego otwarcie jest planowane na 2028 rok.
Po tym, jak w zeszłym roku chiński producent turbin wiatrowych ogłosił sukces w pracach nad turbiną o mocy 20 MW, zachodni dostawcy postanowili nie brać udziału w wyścigu za wszelką cenę i skupić się na mniejszych, ale – ich zdaniem – bardziej optymalnych pod różnymi względami turbinach.
W ramach partnerstwa obie firmy połączyły siły, aby ustanowić nowy instrument finansowania statków w ramach Damen Ship Lease (DSL). Obecnie jest on jednym z funduszy Damen Ship Lease Cooperation, zarządzanym przez DFS. Ma on na celu zapewnienie obecnym i potencjalnym właścicielom statków możliwości rozbudowy ich flot poprzez umożliwienie im nabycia najnowocześniejszych statków przy użyciu elastycznych opcji finansowania.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024