Aktywiści propalestyńscy i liczni dokerzy blokowali w piątek bramę wjazdową do portu w Salerno. Uniemożliwiali wjazd izraelskich ciężarówek na pokład kontenerowca Tyrrhenian, który ma popłynąć do Hajfy – podały włoskie media.
Pod koniec lipca br. angielska firma zajmująca się technologiami jądrowymi „newcleo”, grupa stoczniowa Fincantieri i towarzystwo klasyfikacyjne RINA podpisały historyczne porozumienie. Planują wdrożyć bezpieczną technologią jądrową do transportu morskiego wykorzystując innowacyjne reaktory IV generacji. Na jednostkach wykorzystywano już reaktory jądrowe do napędu lodołamaczy i statków handlowych.
Kilkuset migrantów zeszło w niedzielę na ląd we włoskich portach z trzech statków, które otrzymały zgodę rządu na zawinięcie do nich. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, które zapowiedziało wcześniej zaostrzenie polityki migracyjnej, zastrzegło, że wpuszczenie tych jednostek z powodów humanitarnych nie oznacza zmiany kursu władz Włoch.
Rybak wyłowił w Zatoce Neapolitańskiej zachowane niemal w całości plastikowe opakowanie po chrupkach sprzed 40 lat. Jest na nim data ważności: listopad 1983. Zaprezentowano je jako dowód tego, w jaki sposób plastik, który rozkłada się bardzo długo, wyniszcza morze.
Już dwie duże europejskie firmy spedycyjne postanowiły odpowiedzieć na wciąż jeszcze rosnący popyt na usługi frachtowe, a tym samym skorzystać z rosnących stawek i uruchomiły własne linie kontenerowe.
W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o nowych zadaniach, jakie postawiono przed promem znanym do niedawna jako Stena Baltica. Statek z trasy Gdynia-Karlskrona trafił na Morze Północne. Ma nowe barwy i nową nazwę.
Siedem wulkanów odkryli naukowcy w Morzu Tyrreńskim we Włoszech. Tworzą one łańcuch długości 90 kilometrów – ustalili uczeni z włoskiego Instytutu Geofizyki i Wulkanologii Krajowego Komitetu Badań Naukowych oraz specjaliści z Nowej Zelandii.
Jedna z wiodących w Europie firm promowych poinformowała o wzmocnieniu niektórych swoich tras. Zmiany dotyczą połączeń pomiędzy Włochami a Hiszpanią. Rozwinięty ma zostać również serwis pomiędzy Grecją, Włochami, Niemcami oraz północą Europy (w ramach transportu intermodalnego).
U europejskich armatorów dużo zmian. Pojawiły się nowe trasy i doszło także do zmian kadr kierowniczych.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy