Port Antwerpia-Brugia zaprezentował 14 maja holownik Methatug. Jednostka napędzana metanolem, jest częścią programu ekologizacji floty portowej i ważnym krokiem w kierunku przejścia na port neutralny dla klimatu do 2050 roku. Projekt jest finansowany przez europejski program badawczy Horyzont 2020 i jest częścią projektu FASTWATER, który ma na celu wykazanie możliwości wykorzystania metanolu jako zrównoważonego paliwa dla branży morskiej.
Damen Shipyards zwodował właśnie drugi w pełni elektryczny holownik RSD-E 2513. Jednostka pracować będzie w porcie Antwerpia-Brugia, gdzie pływa już holownik na wodór, a wkrótce dołączy do niego holownik metanolowy.
Globalne przewozy kontenerowe, obsługujące głównie ładunki wysoko przetworzone w relacjach Azja – Europa – Ameryka Północna, oddziaływają w znacznym stopniu na funkcjonowanie bałtyckich portów morskich, w tym portów w Polsce. Jednocześnie sytuacja w regionie, gdzie rynek rosyjski stanowi ważny kierunek docelowy dla kontenerów morskich, oddziałuje w ostatnich latach negatywnie na ogólną sytuację w portach kontenerowych Bałtyku.
Pierwszy na świecie duży kontenerowiec napędzany metanolem Ane Maersk zawinął 1 kwietnia do mieszczącego się w porcie w Antwerpii MSC PSA European Terminal (MPET). Statek zakończył w nim swoją pierwszą operację bunkrowania na wodach europejskich. Skutecznie zrealizowana procedura ma wpisywać się w ideę dekarbonizacji transportu morskiego i Portu Antwerpia-Bruga, aby stać się miejscem obsługi jednostek z napędem konwencjonalnym, jak i coraz popularniejszym ekologicznym, o niższej lub zerowej emisji CO2.
Hydrotug 1, pierwszy na świecie holownik napędzany wodorem, wszedł do eksploatacji w porcie w Antwerpii.
Port Antwerpia-Brugia i CMB.TECH ogłosili, że Hydrotug 1, pierwszy holownik napędzany wodorem, jest gotowy do pracy na terenie portu w Antwerpii. To przełomowe osiągnięcie odegra kluczową rolę w wysiłkach portu na rzecz ekologii swojej floty i osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r. Dzięki Hydrotug 1 CMB.TECH potwierdza swoją międzynarodową rolę lidera w przejściu na paliwo przyjazne dla środowiska.
Władze Belgii badają możliwości wykorzystywania dronów do ochrony portów i infrastruktury na Morzu Północnym - poinformował w czwartek wicepremier i minister sprawiedliwości Vincent Van Quickenborne.
Sześć autonomicznych dronów będzie wykonywać codzienne loty w rejonie portu w Antwerpii, co jest pierwszą tego typu inicjatywą na świecie, która w istotny sposób przyczyni się do ogólnego bezpieczeństwa złożonego środowiska portowego. Uruchomiona dzisiaj sieć „D-Hive drone-in-a-box” jest wynikiem partnerstwa między Portem Antwerpia-Brugia, DroneMatrix, SkeyDrone i Proximus.
Dystrybucja produktów farmaceutycznych wymaga szczególnego postępowania. Sposób ten jest określony w wytycznych GDP (Good Distribution Practice). Port w Antwerpii-Bruges jako pierwszy na świecie przełożył te zasady na sferę morską, aby w całym łańcuchu logistycznym działać zgodnie z tymi europejskimi zasadami GDP.
Przedstawiciele największego na świecie portu śródlądowego – duisport w Niemczech – oraz belgijskiego portu Antwerpia-Brugia nawiązali długoterminowe partnerstwo. Współpraca będzie dotyczyła transformacji energetycznej oraz infrastruktury morskiej i lądowej. Oba porty dążą do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 toku.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości