W Janowie Podlaskim w dniach 11-13 czerwca odbyła się 4. edycja kongresu InterModal in Poland. To największe wydarzenie branży intermodalnej w Polsce, w czasie którego wiodące firmy z tej gałęzi gospodarki spotykają się ze swymi kluczowymi partnerami.
Port Antwerpia-Brugia zaprezentował 14 maja holownik Methatug. Jednostka napędzana metanolem, jest częścią programu ekologizacji floty portowej i ważnym krokiem w kierunku przejścia na port neutralny dla klimatu do 2050 roku. Projekt jest finansowany przez europejski program badawczy Horyzont 2020 i jest częścią projektu FASTWATER, który ma na celu wykazanie możliwości wykorzystania metanolu jako zrównoważonego paliwa dla branży morskiej.
Damen Shipyards zwodował właśnie drugi w pełni elektryczny holownik RSD-E 2513. Jednostka pracować będzie w porcie Antwerpia-Brugia, gdzie pływa już holownik na wodór, a wkrótce dołączy do niego holownik metanolowy.
Globalne przewozy kontenerowe, obsługujące głównie ładunki wysoko przetworzone w relacjach Azja – Europa – Ameryka Północna, oddziaływają w znacznym stopniu na funkcjonowanie bałtyckich portów morskich, w tym portów w Polsce. Jednocześnie sytuacja w regionie, gdzie rynek rosyjski stanowi ważny kierunek docelowy dla kontenerów morskich, oddziałuje w ostatnich latach negatywnie na ogólną sytuację w portach kontenerowych Bałtyku.
Pierwszy na świecie duży kontenerowiec napędzany metanolem Ane Maersk zawinął 1 kwietnia do mieszczącego się w porcie w Antwerpii MSC PSA European Terminal (MPET). Statek zakończył w nim swoją pierwszą operację bunkrowania na wodach europejskich. Skutecznie zrealizowana procedura ma wpisywać się w ideę dekarbonizacji transportu morskiego i Portu Antwerpia-Bruga, aby stać się miejscem obsługi jednostek z napędem konwencjonalnym, jak i coraz popularniejszym ekologicznym, o niższej lub zerowej emisji CO2.
Przedstawiciele największych portów europejskich spotkały się Antwerpii w Belgii w ramach inicjatywy European Port Alliance. To forma partnerstwa publiczno-prywatnego, w ramach której największe porty morskie i najważniejsze europejskie instytucje i agencje rozwijają międzynarodową współpracę. Celem spotkania 24 stycznia było omówienie zagrożenia przemytu narkotyków i zwalczania tego procederu. Wśród uczestników wydarzenia byli także reprezentanci Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A.
Hydrotug 1, pierwszy na świecie holownik napędzany wodorem, wszedł do eksploatacji w porcie w Antwerpii.
Port Antwerpia-Brugia i CMB.TECH ogłosili, że Hydrotug 1, pierwszy holownik napędzany wodorem, jest gotowy do pracy na terenie portu w Antwerpii. To przełomowe osiągnięcie odegra kluczową rolę w wysiłkach portu na rzecz ekologii swojej floty i osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r. Dzięki Hydrotug 1 CMB.TECH potwierdza swoją międzynarodową rolę lidera w przejściu na paliwo przyjazne dla środowiska.
Trans Polonia (TPG) istotną część swoich zleceń transportowych realizuje na rynkach zagranicznych, również w operacjach związanych z obsługą ruchu z najważniejszych europejskich portów morskich. W branży odpowiadają one za niemal 3/4 operacji towarowych spoza UE oraz 37% wewnątrzunijnego ruchu towarowego. Obecnie z działalności zagranicznej grupy Trans Polonia pochodzi 80,8 procent przychodów. Przed rokiem było to 73,5 procent.
Władze Belgii badają możliwości wykorzystywania dronów do ochrony portów i infrastruktury na Morzu Północnym - poinformował w czwartek wicepremier i minister sprawiedliwości Vincent Van Quickenborne.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości