Projekt wyposażenia polskich armatorów w nową flotę jest priorytetowy – powiedział w czwartek wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Zaprzeczył, by resort miał w planach przyłączenie Polferries do Unity Line lub prywatyzację Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
Na statkach instalowane są coraz bardziej złożone systemy dystrybucji i zarządzania energią. Nowego znaczenia nabierają urządzenia zapewniające bezpieczeństwo zasilania. Przykładem są trzy jednostki budowane obecnie dla spółki Polskie Promy, które będą wyposażone w szereg urządzeń zabezpieczających ABB.
Po zeszłotygodniowym wodowaniu kadłuba pierwszego promu budowanego w Gdańskiej Stoczni „Remontowa” dla polskich armatorów, konstrukcja cumuje przy stoczniowym nabrzeżu, gdzie kontynuowane są prace.
W Gdańskiej Stoczni „Remontowa” im. J. Piłsudskiego zwodowano kadłub pierwszego promu typu Ro-Pax, budowanego dla spółki Polskie Promy w ramach programu „Batory”. Jest to pierwsza z trzech takich jednostek, które już niebawem zasilą flotę polskich armatorów.
Jesienna, deszczowa aura nie pokrzyżowała dziś planów Gdańskiej Stoczni „Remontowej”. Przy dużej reprezentacji oficjeli z rządu, samorządu oraz innych instytucji szeroko pojętej branży morskiej, zwodowano dziś oficjalnie pierwszy prom budowany dla Polskiej Żeglugi Morskiej.
Prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Andrzej Madejski opowiedział w mediach m.in. o planach związanych z przyjęciem do eksploatacji nowych jednostek, a także o niezrealizowanym planie uruchomienia sezonowego połączenia Kołobrzeg – Bornholm.
W sobotę 16 września przy wejściu do Portu Gdańsk miał miejsce transport ostatniego elementu kadłuba pierwszego promu dla PŻM. Prom budowany jest przez Gdańską Stocznię Remontową przy udziale różnych firm podwykonawczych z Trójmiasta. Umowa obejmuje budowę trzech promów ro-pax, których odbiorcą będzie spółka Polskie Promy. Jej udziałowcami są PŻM oraz Skarb Państwa.
Trwa budowa promów dla polskich armatorów w ramach programu „Batory”. Budowa pierwszej jednostki promowej ro-pax jest zaawansowana techniczne w ponad 58 proc. i wyprzedza harmonogram. Zadanie realizuje Gdańska Stocznia Remontowa S.A.
Wiceminister Infrastruktury Marek Gróbarczyk był z wizytą w Gdańskiej Stoczni „Remontowa” S.A. im. J. Piłsudskiego, gdzie miał okazję zobaczyć, jak przebiega tam budowa pierwszego promu typu Ro-Pax.
Money.pl opublikował artykuł na temat programu Batory, czyli budowy nowych promów dla polskich armatorów. Portal twierdzi, że dotarł do dokumentów świadczących o tym, że data oddania do użytku jednostek jest poważnie zagrożona, a sam projekt jest nierentowny i realizowany wyłącznie z powodów politycznych.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości