Hanwha Ocean, jedna z największych stoczni w Korei Południowej, z siedzibą w Geoje, podpisała Ramową Umowa o Remonty Okrętów (Master Ship Repair Agreement, MSRA) z Marynarką Wojenną Stanów Zjednoczonych. Stanowi ważny kamień milowy w umacnianiu reputacji firmy na globalnym rynku obronnym poprzez wzmocnioną współpracę z amerykańskim sektorem stoczniowym i obronnymi, zaliczanymi do największych i najpotężniejszych na świecie.
Firma Matson, będąca jednym z największych amerykańskich przewoźników na Pacyfiku, złożyła w stoczni Philly Shipyard zamówienie o wartości blisko miliarda dolarów na budowę trzech nowych kontenerowców klasy Aloha. Przewoźnik planuje, by otrzymane nabytki zastąpiły obecnie wykorzystywane na Pacyfiku, które z kolei zostaną wdrożone do pracy na Alasce.
Konsorcjum firm Great Lakes Dredge i Dock Corporation z siedzibą w Houston (NASDAQ: GLDD) i holenderskiej Van Oord otrzymało kontrakt na prace związane z podwodną instalacją dla morskich farm wiatrowych Empire Wind I i II u wybrzeży Nowego Jorku.
Kongres Stanów Zjednoczonych zatwierdził przyznanie 390 milionów dolarów na sfinansowanie budowy czwartego statku wielozadaniowego do szkolenia marynarzy (NSMV), który zostanie przydzielony Akademii Morskiej A&M w Galveston w Teksasie.
TOTE Services zleciło Philly Shipyard budowę dwóch pierwszych statków szkoleniowych NSMV (z opcją przedłużenia kontraktu na kolejne trzy). Jak czytamy w komunikacie: "celem umowy jest zapewnienie światowej klasy szkoleń morskich dla przyszłych marynarzy amerykańskich".
Greenpeace apeluje do polskiego rządu o bardziej skuteczną ochronę mórz i oceanów
Polscy żeglarze na olimpiadzie - wtorek
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Hanwha Ocean uzyskuje zgodę na wykonywanie napraw okrętów US Navy
Race For The Baltic: Katalog Najlepszych Praktyk - Ochrona Morza Bałtyckiego
Nowy kablowiec ma wzmocnić zaangażowanie Korei Południowej w rozwój morskiej energetyki wiatrowej