Obniżenie kosztów pracy na statkach zarejestrowanych w Polsce ma umożliwić powrót statków pod polską banderę - poinformował w środę podczas posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Paweł Krężel z Ministerstwa Infrastruktury.
PE w głosowaniu w Strasburgu poparł zaktualizowaną listę strategicznych projektów infrastrukturalnych w Unii Europejskiej. Znalazł się na niej Centralny Port Komunikacyjny. Obecność na liście otwiera drogę do pozyskania unijnych funduszy na projekt.
SEA Europe, stowarzyszenie reprezentujące europejski przemysł technologii morskich, obejmujące stocznie i producentów sprzętu morskiego, przedstawiło w Parlamencie Europejskim swoje zalecenia polityczne dotyczące strategii przemysłu morskiego.
Ministrowie spraw wewnętrznych Hiszpanii, Włoch, Grecji, Malty i Cypru, którzy spotkali się w sobotę w hiszpańskim mieście Las Palmas na Wyspach Kanaryjskich, wezwali UE do zwiększenia nakładów finansowych na walkę z nasilającym się napływem nielegalnych imigrantów do państw basenu Morza Śródziemnego.
Unijne przepisy wprowadzające limit czasowy w procesie tzw. usztywniania (stiffeningu) w przetwórstwie łososi budzi poważne obawy branży - przekazało w piątek Polskie Stowarzyszenie Przetwórców Ryb. Według danych organizacji w Polsce przerabia się rocznie 240 tysięcy ton norweskiego łososia o wartości 1,4 miliarda euro.
Parlament Europejski przyjął w czwartek projekt rozporządzenia delegowanego KE dotyczącego wymagań higienicznych dla niektórych produktów odzwierzęcych, w tym produktów rybołówstwa. Przepisy uderzą w polskie przetwórstwo rybne.
Komisja z zadowoleniem przyjmuje porozumienie polityczne osiągnięte przez Parlament Europejski i Radę w sprawie zmiany dyrektywy 2005/35/WE w sprawie zanieczyszczenia pochodzącego ze statków oraz wprowadzenia sankcji za przestępstwa związane z zanieczyszczeniami. Współprawodawcy uzgodnili dostosowanie dyrektywy do Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki oraz rozszerzenie zakresu dyrektywy na więcej rodzajów substancji zanieczyszczających odprowadzanych do morza, takich jak ścieki i śmieci.
Jeszcze w lutym Parlament Europejski zdecyduje o regulacjach celnych na granicach UE. To będą ważne decyzje dla działalności portów morskich i działających na ich ternie operatorów, spedytorów, agentów morskich i agencji celnych oraz urzędów „Popierając założenia reformy celnej polegające na znacznej poprawie efektywności procedur celnych w UE, European Sea Ports Organisation (ESPO) podzieliła się z ustawodawcami szeregiem obaw związanych z nowym kodeksem celnym” – informuje kierownictwo ESPO.
Komisja Europejska przyjmuje porozumienie polityczne pomiędzy Parlamentem Europejskim a Radą w sprawie śledztwa w wypadkach morskich, modernizując dyrektywę z 2009 roku. Dyrektywa dotyczy jedynie statków transportu morskiego, na które mają zastosowanie międzynarodowe konwencje lub statków rybackich.
Parlament Europejski i państwa Unii Europejskiej porozumiały się w piątek po południu w Brukseli w sprawie wprowadzenia w UE pakietu gazowo-wodorowego. Nowe przepisy dadzą państwom członkowskim m.in. podstawę prawną do wprowadzenia całkowitego zakazu importu gazu z Rosji, w tym LNG. Mają przyczynić się także do zwiększenia w UE inwestycji w wodór.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości