Podczas pierwszego dnia największego w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenia branżowego, poświęconego energetyce wiatrowej oraz rozwojowi rynku energii w aspekcie wdrażania i eksploatacji technologii OZE PSEW 2022 Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej Jarosław Tucholski, dyrektor Departamentu Innowacji i Nowych Technologii, PGE Baltica podczas panelu poświęconemu morskiej energetyce wiatrowej i dostępnym technologiom podkreślił istotę konieczności utworzenia Centrum Kompetencji Morskiej Energetyki Wiatrowej.
Przez minimum 30 lat port w Łebie posłuży do serwisowania morskiej farmy wiatrowej. Swoje bazy serwisowe ulokuje tam spółka Baltic Power (należąca do Orlenu i Northland Power) oraz norweski Equinor wraz z Polenergią - w ten sposób Łeba stanie się prawdziwym centrum offshore, zapewniając stabilną współpracę polskich i zagranicznych inwestorów, setki miejsc pracy oraz wzbogacając know-how polskich firm.
Morska energetyka wiatrowa wyznacza jeden z kluczowych kierunków rozwoju sektora energetycznego. Polska powinna wykorzystać doskonałe warunki Bałtyku do rozwoju MEW. Ta nowa gałąź gospodarki zapewni dostęp do taniej, czystej energii i wzmocni konkurencyjność polskich przedsiębiorstw. By podsumować osiągnięcia minionego roku, w Senacie odbyło się dziś wspólne posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów Publicznych, Komisji Gospodarki Narodowej i Innowacyjności, Komisji Infrastruktury, Komisji Nadzwyczajnej do spraw Klimatu oraz Komisji
Wärtsilä otrzymała zlecenie na dostawę silników, śmigieł i układów zasilania paliw dla czterech nowych zbiornikowców. Statki będą zasilane zarówno skroplonym gazem ziemnym (LNG), jak i olejem napędowym. Zbiornikowce powstają w stoczni holenderskiej Scheepswerf Ferus Smit dla szwedzkiego armatora Erik Thun AB.
Tollund – nowy statek towarowy Żeglugi Gdańskiej. Jednostka została zbudowana w 1994 r. w Holandii. To szósty tego typu statek we flocie gdańskiego armatora.
Tak mocnej jednostki tego typu w Polsce jeszcze nie było. Herkules, najnowszy holownik „WUŻ” Port and Maritime Service, przypłynął do Gdańska z Galati w Rumunii. Będzie najmocniejszy ze stacjonujących dotychczas w polskich portach.
Najnowszy holownik „WUŻ” Port and Maritime Services już w drodze. Jednostka wypłynęła w niedzielę z Galati w Rumunii. Zbudowała ją stocznia Santierul Naval Damen Galati SA. Herkules będzie najmocniejszym holownikiem w Polsce.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości