Od 17 lipca Królewska Marynarka Wojenna Holandii (Koninklijke Marine) intensywnie testuje drona USV90 (Unmanned Surface Vehicle 90) . Nowy pojazd ma stanowić nowy etap rozwoju sił morskich państwa w zakresie działań pomocniczych. Ma znaleźć się w wyposażeniu sił przeciwminowych. Przedsięwzięcie, jak wiele innych morskich prowadzonych przez Holandię, jest realizowane wspólnie z Belgią.
Pierwszy z nowej serii okrętów przeciwminowych powstających dla marynarek wojennych Belgii i Holandii wyszedł 17 lipca na próby morskie. Rozpoczyna to nowy etap wdrażania nowoczesnych jednostek przeznaczonych do zwalczania obiektów niebezpiecznych na morzu, wyposażonych w najnowsze rozwiązania technologiczne.
W Concarneau odbyła się 2 lipca tego roku ceremonia wodowania przyszłego Tournai (M941), trzeciego z dwunastu okrętów przeciwminowych w ramach belgijsko-holenderskiego programu rMCM. Wiąże się on z modernizacją i rozwojem zdolności przeciwminowych obu tych państw. Wodowanie zostało przeprowadzone przez Kership, głównego wykonawcę przemysłowego programu, w imieniu francuskiego stoczniowca Naval Group, będącego głównym podmiotem odpowiedzialnym za to przedsięwzięcie.
Holenderska minister obrony Kajsa Ollongren i jej belgijska odpowiedniczka Ludivine Dedonder podpisały 22 czerwca br. dokument potwierdzający zakup czterech nowych fregat zwalczania okrętów podwodnych (Anti-Submarine Warfare, ASW), po dwie fregaty dla każdej marynarki wojennej.
W styczniu zostało podpisane historyczne porozumienie przez przedstawicieli europejskich portów, które na co dzień rywalizują między sobą o względy branży morskiej energetyki wiatrowej. Ambitne plany UE rodzą presję wobec operatorów portów, które już dziś sygnalizują problem z przepustowością lub niedoinwestowaną infrastrukturą.
Belgijski deweloper morskiej energetyki wiatrowej Otary ujawnił plany złożenia oferty w nadchodzącej rundzie. Przygotowując się do udziału w przetargu, firma poszukuje obecnie propozycji wartości w wielu obszarach projektowych, aby wzmocnić swoją ofertę.
Niedawno zbudowany gazowiec LNG należący do TMS Cardiff Gas zderzył się z samochodowcem Cido Shipping u wybrzeży belgijskiego Oostende.
W Porcie Gdynia w odbyła się wizyta studyjna przedstawicieli belgijskiego Portu Oostende. Jej głównym celem była wymiana wiedzy i doświadczeń na temat technologii przeładunków elementów morskich farm wiatrowych.
Najnowsze rozwiązania technologiczne, dotychczasowe doświadczenia i wyzwania na przyszłość w branży morskiej i logistycznej. To główne tematy konferencji SeaTech, która we wtorek odbyła się w Gdańsku. Eksperci rozmawiali o przemianach w czterech głównych obszarach: portach, offshore, branży stoczniowej i logistycznej. Autorskie rozwiązania zaprezentowały także startupy z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER.
We wtorek 18 czerwca w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER odbędzie się konferencja poświęcona tematyce branży morskiej i logistycznej, która wpisuje się w obszar Inteligentnej Specjalizacji Pomorza ISP 1. Spotkanie będzie okazją do zapoznania się z prezentacjami start-upów oraz podsumowania najnowszych rozwiązań technologicznych. Współorganizatorem wydarzenia jest Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A.
Terminal LNG w Świnoujściu rośnie w siłę: 300. dostawa LNG i 24 mln ton przyjętego surowca
Przetarg na projekt i budowę Drogi Czerwonej możliwy w 2026 r.
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Pożar na indyjskiej fregacie zakończył się wywróceniem okrętu
Klif w Jastrzębiej Górze został wzmocniony i ma być bezpieczny
Polscy marynarze podwodni szkolili się w Korei Południowej