Tegoroczne nagrody Latarnie Gospodarki Morskiej znalazły swoich adresatów. Statuetki zostały wręczone podczas uroczystej gali wieńczącej pierwszy dzień drugiej edycji Kongresu Polskie Porty 2030.
Grupa OT Logistics, w skład której wchodzą m.in. terminale OT Port Świnoujście i OT Port Gdynia, zanotowała w 2022 roku wzrost przychodów.
OT Logistics S.A. sprzedała spółce Port Acquisitions wszystkie posiadane akcje Luka Rijeka za 26,3 mln euro. Część środków z transakcji spółka przeznaczy na spłatę zobowiązań z tytułu obligacji.
OT Logistics, największy operator portowy w Polsce, stał się właścicielem ponad 2,3 mln akcji chorwackiej firmy Luka Rijeka, posiadanych przez Rubicon Partners Ventures ASI. Strony umowy przedwstępnej będą podejmować czynności, które mają doprowadzić do sprzedaży i przeniesienia akcji Luka Rijeka.
OT Logistics rezygnuje z budowy terminala agro w gdańskim porcie. Spółka przedterminowo rozwiązała 30-letnią umowę dzierżawy nieruchomości w porcie północnym, przeznaczonej na nową inwestycję.
Najbardziej uniwersalny terminal portowy w Trójmieście kończy 25 lat! O najważniejszych inwestycjach, nowoczesnych technologiach i zaangażowaniu pracowników opowiedział nam Jerzy Majewski, Prezes Zarządu OT Port Gdynia.
Terminal OT Port Gdynia od 25 lat realizuje usługi przeładunkowo-składowe we wschodniej części portu Gdynia, w obrębie dwóch basenów portowych – Basenu IV i Basenu V. Tereny te, zwane dawniej Rejonem I i II, od samego początku powstawania gdyńskiego portu były wyspecjalizowane w obsłudze wszelakich ładunków drobnicowych. Port powstawał razem z miastem, a miasto razem z portem. Do przyśpieszenia rozwoju Gdyni w zasadniczy sposób przyczynił się inżynier Eugeniusz Kwiatkowski. W jego koncepcji bardzo istotne miejsce zajmowała
Grupa Kapitałowa OT Logistics, największy operator portowy w Polsce i lider w obszarze żeglugi śródlądowej w Europie Środkowo-Wschodniej, zanotowała 245,7 mln zł skonsolidowanych przychodów w pierwszym kwartale 2019 r., co oznacza wzrost o ponad 8% r/r. W wynikach Grupy widoczne są pierwsze efekty wdrażania planu naprawczego.
Z końcem kwietnia weszła w życie umowa Spółki OT Logistics S.A. i wybranych spółek zależnych z grupy kapitałowej z konsorcjum banków kredytujących dotycząca wspólnych warunków restrukturyzacji finansowej zadłużenia Grupy Kapitałowej. Tego samego dnia Spółka podpisała porozumienie wydłużające termin spłaty obligacji serii G do 30.04.2020 r. Tym samym z sukcesem zakończono rozmowy rozpoczęte w 2018r. i sfinalizowano jeden z bardziej złożonych procesów restrukturyzacji finansowej ostatnich lat w Polsce.
Polak nie kieruje już portem Luka Rijeka. Jędrzej Mierzewski został odwołany ze stanowiska prezesa. Od 1 maja funkcję tę pełni dotychczasowy członek Rady Nadzorczej Duško Grabovac. O zmianach w zarządzie operatora chorwackiego portu poinformował portal PortSEurope.
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
Energetyka idzie na północ. Jak się w tym odnaleźć?
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
UWAGA: Ubezpieczenie społeczne polskich marynarzy - projekt przepisów