Agencja Uzbrojenia poinformowała 24 czerwca, że rozpoczyna wstępne konsultacje rynkowe w związku z zamówieniem na nowy okręt hydrograficzny dla polskiej Marynarki Wojennej pk. "Hydrograf". W związku z tym zostały opublikowane minimalne wymagania taktyczne, techniczne i funkcjonalne. Nowy okręt ma zastąpić dotychczas wykorzystywane dwie jednostki proj. 874, znajdujące się w służbie od 1982 roku.
I oraz II kwartał nowego roku wiąże się z realizacją kontynuowanych zleceń, a także rozpoczęciem nowych przedsięwzięć. Dla firmy Thesta ze Szczecina oznacza to realizację projektów dla wielu klientów, w tym instytucji morskich.
Przedstawiciele szczecińskiej firmy oraz polskiej Marynarki Wojennej podpisali protokół zdawczo-odbiorczy nowego wyposażenia dla Dywizjonu Zabezpieczenia Hydrograficznego MW, podlegający 3. Flotylli Okrętów.
Już po raz dziesiąty jest organizowana ekspedycja "Santi. Odnaleźć Orła". Celem jej uczestników jest odkrycie, gdzie spoczywa wrak najsłynniejszego polskiego okrętu podwodnego z czasów II wojny światowej, ORP Orzeł. Obecnie jest to jedna z największych tajemnic w historii polskiej Marynarki Wojennej.
Od 14 do 18 września br. jednostki Dywizjonu Zabezpieczenia Hydrograficznego Marynarki Wojennej realizowały prace hydrograficzne niezbędne dla zachowania bezpieczeństwa żeglugi na polskich obszarach morskich.
Głębokości rejonów przybrzeżnych Morza Bałtyckiego, basenów portowych i wód śródlądowych ulegają ciągłym zmianom. Pracami batymetrycznymi na tych akwenach zajmują się motorówki ze składu Dywizjonu Zabezpieczenia Hydrograficznego MW, które prowadzą sondaże w rejonach niedostępnych dla okrętów hydrograficznych.
Od poniedziałku, 20 lipca, służby hydrograficzne 3. Flotylli Okrętów prowadzą prace batymetryczne. Zadania realizowane przez okręt hydrograficzny ORP Heweliusz są niezbędne dla zachowania bezpieczeństwa żeglugi na morskich akwenach Bałtyku. Prace sondażowe potrwają do końca tygodnia.
Od poniedziałku, 30 marca, ORP Heweliusz prowadzi rozpoznanie środowiska wodnego poprzez sondaże batymetryczne. Zadania realizowane przez okręt hydrograficzny są niezbędne dla zachowania bezpieczeństwa żeglugi na morskich akwenach Bałtyku. Do macierzystego portu jednostka powróci pod koniec tygodnia.
Uczniowie klas mundurowych Liceum Ogólnokształcącego Zespołu Szkół w Rzepinie odwiedzili 3. Flotyllę Okrętów. Przez trzy dni kadeci z Rzepina poznawali historię Marynarki Wojennej oraz codzienną służbą na okrętach i w jednostkach brzegowych.
W dniach 22-24 maja 2019 r. Instytut Nawigacji i Hydrografii Morskiej realizował szkolenie teoretyczne i praktyczne z nawigacji i hydrografii morskiej dla słuchaczy Politechniki Warszawskiej i Wojskowej Akademii Technicznej. W pierwszym dniu zapoznano studentów z podstawami nawigacji i hydrografii morskiej. Cykl wykładów obejmował zagadnienia związane z nawigacją satelitarną, zastosowaniem dronów powietrznych, pomiarami hydrograficznymi w ramach konkursu XPRIZE, technikami pomiarów batymetrycznych SBES, SSS, MBES, MTES ora
Ukraiński wywiad wojskowy potwierdza, że odpowiada za pożar na rosyjskiej korwecie stacjonującej na Bałtyku
Vard rozpoczyna budowę kablowca, który będzie zaangażowany w budowę japońskich farm wiatrowych na morzu
Władze Tajwanu domagają się uwolnienia załogi kutra przetrzymywanej przez Chiny. Groźba eskalacji?
Ceny transportu morskiego mocno rosną. Czy czekają nas podwyżki w sklepach?
Wojewoda pomorski zatwierdził projekty i udzielił pozwolenia na budowę w związku z inwestycją MFW Bałtyk 2
Międzynarodowa koalicja zachęca do zgłasza próśb o ochronę na Morzu Czerwonym w obliczu ataków Huti