23 lipca 2024 r. odbyła się kolejna narada Międzyresortowego Zespołu do Spraw Przeciwdziałania Sytuacjom Kryzysowym i Zagrożeniom Środowiskowym na rzece Odrze. Spotkanie prowadziła Urszula Zielińska, wiceministra klimatu i środowiska.
Terminale portowe radzą sobie z przeładunkami, inwestują i rozwijają się. Muszą także być elastyczne, co pokazały ostatnie lata – blokada Kanału Sueskiego, następnie pandemia, w końcu wojna w Ukrainie uwydatniły konieczność szybkiego dostosowywania się do zmiennej sytuacji na świecie. Ważna część tegorocznego Kongresu Polskie Porty 2030 poświęcona była najbardziej palącym potrzebom terminali.
Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka Polish Offshore Wind Podcast. Tym razem gościem Patryka Zbroi jest Dominika Taranko, Wiceprezeska i Dyrektor Zarządzająca Wind Industry Hub.
Alfa Laval napędza przemysł morski na drodze do dekarbonizacji dzięki swoim technologiom, rozwiązaniom i doświadczeniu w obsłudze paliw. Oferta Alfa Laval dla przemysłu morskiego wykracza poza pojedyncze zastosowanie lub rodzaj paliwa. Firma wprowadza innowacje i poszerza swoją ofertę rozwiązań zarówno dla istniejących, jak i pojawiających się paliw alternatywnych, w tym LNG, LPG, biopaliw, metanolu i amoniaku.
Orlen zakończył montaż ośmiu zautomatyzowanych ramion nalewczych, o masie około 18 ton każde, które posłużą do przeładunku surowców i produktów między statkami i instalacjami rafinerii w Gdańsku. To kluczowy etap inwestycji w postaci budowy Morskiego Terminalu Przeładunkowego na Martwej Wiśle. Zaawansowanie realizacji tego projektu przekroczyło już 75%.
W Porcie Gdynia trwają prace nad modernizacją Nabrzeża Helskiego, prowadzone przez Korporację Budowlaną DORACO. Realizacja projektu przebiega zgodnie z harmonogramem, a postępy są wyraźnie widoczne na każdym kroku. Wykonawca opublikował dziś ujęcia wideo z placu budowy.
Navantia Seanergies i Windar Renovables poinformowały 17 lipca o ukończeniu pierwszego monopala dla morskiej farmy wiatrowej East Anglia THREE, należącej do Scottish Power, co ma związek z rozwojem morskiej energetyki wiatrowej na wodach Wielkiej Brytanii, a także zachowania ciągłości prac w branży offshore wind. Łącznie ma ich powstać 45.
Dziś operatorzy transportu morskiego, gestorzy ładunków, operatorzy terminali i ich klienci muszą trzymać się za kieszenie. 2025 r. będzie kolejnym rokiem podwyżek w transporcie morskim. Powód jest istotny, bowiem armatorzy i operatorzy statków zapłacą 1,345 miliarda EUR kar w 2025 r. w ramach FuelEU. Obliczeń dokonano na podstawie analizy kondycji technicznej 13 tys. statków powyżej 5 tys. gt, które pływają do portów UE/EOG – alarmuje OceanScore, działająca w Hamburgu firma technologiczna.
Regulacje IMO i UE będą kosztować grecką żeglugę przybrzeżną 420 mln euro rocznie. Mimo to, niedawno Grecki Urząd Statystyczny ELSTAT stwierdził, że dostrzega pozytywne sygnały dla greckiej żeglugi po 2024 r.
160 górników zgłosiło się do trzeciej tury szkoleń w programie służącym zdobyciu kwalifikacji potrzebnych w sektorze energetyki wiatrowej - podali we wtorek realizatorzy przedsięwzięcia. Oznacza to szesnastu chętnych na jedno miejsce.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi