• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

MOL i Chevron współpracują przy instalacji wiatrowego napędu na statku do transportu LNG

Celem obniżenia emisji CO2 w ramach transportu morskiego japońska firma Mitsui O.S.K. Lines (MOL) we współpracy z Chevron Shipping Company ogłosiły zawarcie umowy na instalację technologii Wind Challenger na budowanym gazowcu. Statek ten będzie pierwszą na świecie jednostką do transportu LNG od początku wyposażoną w system napędu wspomaganego wiatrem.

13.09.2024, 13:51
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Chrzest kolejnego, innowacyjnego statku Höegh Autoliners, napędzanego amoniakiem

Drugi statek klasy Aurora firmy Höegh Autoliners, Höegh Borealis, został dostarczony podczas uroczystej ceremonii chrztu. Program budowy nowego statku ma być dowodem na skuteczność globalnej współpracy i świadectwem tego, co można osiągnąć, gdy najlepsze w swojej klasie firmy z całego świata spotykają się ponad branżami, granicami i kulturami.

11.09.2024, 21:47
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Miliony GBP na hub wodorowy na Tamizie, zielone korytarze, autonomiczne i ekologiczne statki

Firmy z południowo-zachodniej części Wielkiej Brytanii mogą ubiegać się o dofinansowanie do 100 tys. funtów na projekty związane z rozwojem autonomicznych statków, czystych technologii w gospodarce morskiej i rozwoju technologii informatycznych na potrzeby transportu morskiego. Porty otrzymają 1,5 mln GBP na rozwój zielonych korytarzy. Na Tamizie powstanie hub wodorowy, a u brzegów Wielkiej Brytanii wyspa produkująca zielony wodór. Energię będzie czerpać z wiatru słońca i morskich fal.

11.09.2024, 10:56
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

PSEW: dzięki zwiększeniu liczby wiatraków na morzu ceny energii mogą być niższe o połowę

Energetyka wiatrowa na morzu może przyczynić się do obniżenia cen energii elektrycznej na rynku - wynika z najnowszej analizy Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej (PSEW). 18 GW z morskiej energetyki wiatrowej mogłoby zmniejszyć ceny energii nawet o 50 proc. „Skuteczne przeprowadzenie aukcji, a więc właściwe zaprojektowanie systemu wsparcia dla inwestycji w offshore z tzw. II fazy, się opłaci” - przekonywał Janusz Gajowiecki, prezes PSEW, podczas konferencji prasowej „Offshore - to się opłaca”.

11.09.2024, 09:58
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Analiza PSEW: Wiatraki na morzu się opłacają – ceny energii mogą być niższe o połowę

Energetyka wiatrowa na morzu przyczyni się do obniżenia cen energii elektrycznej na rynku – wynika z najnowszej analizy Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej. Eksperci wyliczyli, że jeśli do miksu energetycznego wprowadzimy 18 GW z morskiej energetyki, to obniżymy cenę energii nawet o 50%, w porównaniu do ceny, którą uzyskamy przy wprowadzeniu jedynie 5,9 GW.

10.09.2024, 14:28
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Hapag-Lloyd i Maersk gotowe na współpracę w ramach Gemini Cooperation

Zbliża się rozpoczęcie działalności dwóch gigantów branży transportu kontenerowego drogą morską w ramach nowej, długoterminowej współpracy operacyjnej o nazwie Gemini Cooperation, która rozpocznie się w lutym 2025 roku. Ambicją obu firm jest zapewnienie zwiększonej efektywności operacyjnej na połączonej linii oceanicznej i przyspieszenie dekarbonizacji ich flot.

10.09.2024, 12:54
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Targi SMM Hamburg 2024 z rekordową frekwencją i silną reprezentacją Polski

Trwające od 3 do 6 września targi SMM Hamburg to odbywające się co dwa lata największe wydarzenie międzynarodowe poświęcone przemysłowi morskiemu. To tutaj mogły się zaprezentować stocznie oraz firmy związane z branżą morską z całego świata. Polski akcent tegorocznej edycji był wyjątkowo mocny, gdyż swoją ofertę zaprezentowało ponad 40 polskich wystawców.

09.09.2024, 23:59
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Dekarbonizacja żeglugi będzie kosztowna dla armatorów, portów i ich klientów. Raport DNV „Maritime Forecast To 2050”

Większość statków wykorzystuje silniki diesla do napędu i wytwarzania energii, a duże statki oceaniczne są zazwyczaj napędzane wolnoobrotowymi silnikami wysokoprężnymi. Badanie DNV wykazało, że 25 tys. największych statków, czyli 30% światowej floty, odpowiadało za 80% emisji CO2 – informują autorzy najnowszego raportu DNV Maritime Forecast To 2050.

01.09.2024, 21:45
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Branża logistyki coraz bardziej zautomatyzowana

Do 2028 roku globalny rynek automatyzacji w logistyce wzrośnie o ponad 50 proc. – przewidują analitycy Markets and Markets. Wpłyną na to czynniki związane ze wzrostem kosztów pracowniczych, dążenie klientów do osiągania optymalnego zarządzania ich towarem, a także czynniki pozarynkowe, takie jak cele środowiskowe. Już dziś za rozładunek towaru odpowiadają coraz częściej inteligentne, autonomiczne wózki, a inwentaryzację można powierzyć robotom stukrotnie szybszym niż człowiek.

30.08.2024, 09:26
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Świat na gazie. Gazowce i terminale LNG mają coraz więcej pracy. Global Gas Report 2024 Edition

Rosnący popyt na energię we wszystkich regionach oraz niedoinwestowanie w gaz i czystą energię zagrażają globalnym dostawom energii, a cele energetyczne na rok 2030 są wyraźnie nieosiągalne. Globalne rynki gazu pozostają w kruchej równowadze przy ograniczonym wzroście podaży. Popyt rośnie stale, o 1,5% w 2023 r., z oczekiwanym przyspieszeniem do 2,1% do końca 2024 r.

29.08.2024, 22:50

Dziękujemy za wysłane grafiki.