Przy wsparciu największego holenderskiego producenta energii RWE, holendersko-norweska firma SolarDuck zainstalowała swoją platformę OFPV (Offshore Floating Photo-Voltaic) o nazwie "Merganser". która generuje energię słoneczną. Instalacja o mocy 0,5 MWp znajduje się 12 km od Scheveningen. Następne dwa lata będą poświęcone gromadzeniu danych z tego pilotażowego projektu w celu analizy systemu i jego ulepszenia w razie potrzeby. Dane mają pomóc rozwijać projekty związane z morską energetyką słoneczną.
Jak poinformowała 13 czerwca norweska firma, prezentowana w projekcie konstrukcja jest oparta jest na masowcu Kamsarmax o nośności 82 000 DWT. Ma zapewniać oszczędność kosztów paliwa na poziomie 40-50%, pozwalając właścicielom statków osiągnąć surowe przyszłe cele w zakresie emisji przy użyciu konwencjonalnych paliw. Koncept "Super-Efficient Bulker" ma na nowo zdefiniować standardy branżowe, oferując właścicielom statków środki do spełnienia rygorystycznych przyszłych celów zgodności bez rezygnacji z paliw konwencjonalnych.
Vertikal Services oficjalnie został kupiony przez Archer, co oznacza początek nowej, ekscytującej ery. Fuzja oznacza, że Archer robi teraz znaczący krok w kierunku zostania dużym graczem na rynku energii odnawialnej: wiatrowej i wodnej, jak i energetyki tradycyjnej: ropy i gazu.
NATO utworzyło nowe centrum poświęcone bezpieczeństwu tysięcy mil podmorskich rurociągów i kabli energetycznych, które są narażone na ataki mające na celu zakłócenie dostaw energii, globalnej komunikacji i działalności gospodarczej. Utworzone Morskie Centrum NATO ds. Bezpieczeństwa Krytycznej Infrastruktury Podwodnej (NATO Maritime Centre for Security of Critical Undersea Infrastructure) ma służyć centrum wiedzy, które ma pomóc dowódcy MARCOM w podejmowaniu decyzji, rozmieszczaniu sił i koordynowaniu działań.
Zarząd Kanału Panamskiego zamówił dziesięć hybrydowych holowników ciągnikowych od europejskiego stoczniowca Astilleros Armón, z opcjami na kolejne 10 podobnych jednostek. Norweska firma Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorów dla statków hybrydowo-elektrycznych. Zawarty kontrakt dotyczy holowników o długości 30 metrów i uciągu 70 ton. Został podpisany w październiku 2023 roku i wyceniony na 150 mln dolarów.
Jeśli morskie mapy elektroniczne (ENC) będą powszechnie dostępne, odegrają niezwykle ważną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa statków. Niezawodne mapy elektroniczne są niezbędne w czasach, gdy coraz częściej mamy do czynienia z zakłóceniami sygnału GPS, cyberatakami, wyłączeniami systemów identyfikacyjnych statków oraz włamaniami do sieci informatycznych flot, spedytorów, operatorów logistycznych i portów.
Marzenia o niskoemisyjnych statkach i unikaniu korków mogą się spełnić w miastach nadbrzeżnych i położonych nad rzekami. W wielu krajach pracuje się nad wodnym transportem publicznym. W Polsce musimy jeszcze poczekać na tak innowacyjne rozwiązania.
Dzięki przełomowej współpracy z gigantami branżowymi, takimi jak morska organizacja doradcza Lloyd’s Register FOBAS, producent silników Wärtsilä i dostawca biopaliw ACT Group, UECC (United European Car Carriers) przewodzi krytycznej ocenie i ewaluacji biopaliwa na bazie cieczy z łupin orzechów nerkowca (Cashew Nut Shell Liquid, CNSL).
Trawler Gollenes, który powstał w dużej mierze w polskiej stoczni Karstensen Poland, został nagrodzony w plebiscycie Baird Maritime / Work Boat World Best of 2023 Awards portalu Baird Maritime.
Statek operacyjny (Commissioning Service Operations Vessel, CSOV) znajduje się w końcowej fazie budowy w stoczni Vard Vung Tau w Wietnamie. Zostanie potem przekazany zamawiającemu, którym jest firma Rem Offshore. Jednostka będzie przeznaczona do obsługi i konserwacji morskich farm wiatrowych na całym świecie.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024