Norwegian Cruise Line złożył we włoskiej stoczni Fincantieri zamówienie na cztery nowe wycieczkowce z opcją na kolejne cztery. To największe zamówienie w historii firmy.
Norweski wycieczkowiec firmy Norwegian Cruise Line, zawrócony z Port Louis na Mauritiusie w poniedziałek z powodu podejrzenia wybuchu epidemii cholery na statku, dostał zgodę na wejście do portu – podało BBC.
Podczas festiwalu Headbangers Boat, odbywającego się na wycieczkowcu w czasie rejsu z Nassau do Miami za burtę statku Norwegian Pearl wypadł mężczyzna. Nie udało się go odnaleźć.
Stocznia Fincantieri w Marghera we Włoszech dostarczyła wczoraj drugi statek wycieczkowy Norwegian Cruise Line klasy Prima, Norwegian Viva. Jest to jeden z wielu przejawów tego, że branża wycieczkowa otrząsnęła się już ze skutków pandemii, poprawiając wydajność, budując nowe jednostki i przyjmując daleko sięgające w przyszłość rezerwacje.
Przychody na poziomie 3 669 mln euro i ich wzrost o 4,5% w porównaniu z I półroczem 2022 r. EBITDA 185 mln euro, przy marży EBITDA na poziomie 5% oraz portfelem zamówień na 88 statki i okręty o wartości 22 mld euro. Dołączając do tego zamówienia na projekty, systemy i wyposażenie, portfel kontraktów osiągnął na koniec czerwca br. wartość 34,2 mld euro – to najkrótsza recenzja możliwości jednej grupy stoczni w realiach europejskich. Zarząd Grupy Fincantieri ogłosił wyniki za pierwsze półrocze 2023 r.
W nowej strategii Cruse Baltic preferencje będą miały porty z przyłączami energetycznymi, które zapewnią zasilanie statku pasażerskiego z nabrzeża. Przed rokiem dziewiętnastu wiodących operatorów wycieczkowców działających w regionie Morza Bałtyckiego zobowiązali się do wykorzystania w czasie postoju w porcie zasilania energią z lądu. To wyzwanie dla zarządów portów bałtyckich, również Gdańska, Gdyni i Szczecina.
Włoskie przedsiębiorstwo uczyniło kolejny krok związany z budową nowego, ekologicznego wycieczkowca dla Regent Seven Seas Cruises, marki należącej do Norwegian Cruise Line Holdings. Dostawa jest zaplanowana na listopad tego roku.
Za trendami na rynkach frachtowych i czarterowych podążają rynki tonażowe: kupna – sprzedaży jednostek używanych, zamówień na nowe budowy a także złomowań okrętowych. Aktywności jest ogólnie rzecz biorąc mniej, ale bywają tygodnie nieznacznych wzrostów. Armatorzy i inwestorzy żeglugowi starają się na bieżąco reagować na aktualną i przewidywaną sytuację, analizując zarówno podaż jak i popyt na różne klasy i typy jednostek pływających.
Wycieczkowiec Norwegian Cruise Line wraca do Seatle po tym, jak podczas rejsu na Alasce uderzył w małą bryłę lodową (glower).
Jeden z pasażerów linii wycieczkowych Norwegian doznał poważnych poparzeń pod prysznicem w swojej kabinie. W 2020 roku złożył pozew przeciwko liniom, a teraz linie pozywają Grohe, dostawcę armatury wodnej użytej na statku.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi