• <
mewo_2022
nauta_2024
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Rotorowy zawrót głowy. Wiatr obniży zużycie paliwa statku i zmniejszy emisje CO2 o 30%

Porty muszą przygotować się do obsługi statków z żaglami i rotorami. Oldendorff i Norsepower ogłosiły w lutym br. zawarcie porozumienia w sprawie wykorzystania rotorów w celu redukcji emisji CO2 przez masowiec eksploatowany przez niemieckiego armatora. Norsepower Rotor Sails pozwoli na wykorzystanie technologii napędu wiatrowego i zmniejszenie zużycia paliwa w czasie podróży. Przy dobrych wiatrach można nawet liczyć na zmniejszenie emisji CO₂ do 30%.

13.02.2024, 10:25
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

LDA i Norsepower łączą siły w transporcie dużych komponentów samolotów Airbus

Francuski armator Louis Dreyfus Armateurs SAS (LDA) i fiński producent żagli mechanicznych Norsepower Oy Ltd ogłosiły, że technologia Norsepower Rotor Sail™ zostanie zainstalowana na nowej niskoemisyjnej flocie RoRo, która będzie czarterowana przez firmę Airbus.

11.02.2024, 13:15
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Norsepower: Pierwsze na świecie dwa rotory Flettnera zainstalowano na jednostce RoRo [wideo]

Firma Norsepower zakończyła instalację dwóch 35-metrów rotorów Flettnera na statku RoRo należącym do Sea-Cargo – dostawcy usług logistycznych na rynku Morza Północnego.

03.02.2021, 09:44
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Norsepower zainstaluje dwa przechylone rotory Flettnera na swojej jednostce

Fińska firma Norsepower zainstaluje dwa przechylone rotory Flettnera na swoim statku ro-ro.

29.06.2020, 22:37

Najnowsza instalacja żagla rotorowego na promie Scandlines ukończona w kilka godzin

Najnowsza instalacja żagla rotorowego na promie Scandlines ukończona w kilka godzin czyni go jednym z najbardziej energooszczędnych promów na świecie. Duży, 30-metrowy Rotor Sail zmniejszy emisje statku o około 4-5%.

26.05.2020, 12:19
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

W stoczni Remontowa zakończył się remont promu Copenhagen

Proekologiczne i pozwalające na oszczędności rozwiązanie na promie Copenhagen coraz bliżej. W zeszłym tygodniu, w Gdańskiej Stoczni Remontowa zakończył się remont jednostki niezbędny do przeprowadzenia modernizacji. Samo urządzenie (rotor) zostanie zamontowane na promie w II kwartale 2020 roku.

17.11.2019, 22:05
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Wärtsilä i Norsepower połączyły siły nad rozwojem systemów napędu wiatrowego dla żeglugi

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä podpisały umowę o współpracy z rodzimą firmą Norsepower, dostawcą systemów napędu wiatrowego dla żeglugi.

14.10.2019, 20:15
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Pierwszy prom z napędem wspomaganym siłą wiatru

Jak poinformował w oficjalnym komunikacie fiński operator promowy Viking Line - zakończyła się właśnie przebudowa Viking Grace, pierwszego w historii promu pasażersko - samochodowego ze wspomaganiem systemu napędowego przez aerodynamiczne wirniki napędzane siłą wiatru.

13.04.2018, 07:27
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Viking Grace będzie pierwszym na świecie promem napędzanym LNG oraz energią wiatrową

Należący do Viking Line prom Viking Grace przejdzie niezwykłą modernizację. Firma poinformowała właśnie o podpisaniu umowy, na mocy której flagowa jednostka należąca do operatora zostanie dostosowana do zasilania energią wiatrową.

26.01.2017, 14:50

Viking Grace przeciera nowe szlaki

Należący do Viking Line prom Viking Grace przejdzie niezwykłą modernizację. Firma poinformowała właśnie o podpisaniu umowy, na mocy której flagowa jednostka należąca do operatora zostanie dostosowana do zasilania energią wiatrową.

26.01.2017, 10:51

Dziękujemy za wysłane grafiki.