Według duńskiej firmy analitycznej korupcja w morskim handlu Nigerii kosztuje to państwo 182,3 tys. USD przeciętnie za jedną dostawę morską. W raporcie szczegółowo opisano wyniki badania opracowanego przez firmę QBIS zajmującą się oceną skutków społeczno-gospodarczych korupcji w transporcie towarów drogą morską.
Kwestia wydania ładunku na podstawie konosamentu imiennego („stright bill of lading”) stwarzała zawsze istotne wątpliwości prawne w systemie prawa angielskiego. U podstaw tych trudności leży status prawny tego dokumentu przewozowego.
Duński gigant A.P. Moller-Maersk ogłosił, że zamierza zainwestować 600 mln dolarów w infrastrukturę portową w Nigerii. Zbiega się to z informacją, że Zarząd Portów Nigerii planuje szeroko zakrojony program modernizacyjny.
W czasie IAPH World Ports Conference odbyło się spotkanie kierownictwa Stowarzyszenia Portów i Przystani na którym omawiano sposoby doskonalenia współpracy zarządów portów ze służbami celnymi.
70 osób zaginęło wskutek wywrócenia się łodzi na rzece Benue na północy kraju.
Obraz Afryki zmieniają programy wsparcia UNCTAD, jak np. UNCTAD SIGMAT, działania integracyjne organizacji współpracy jak AfCFTA czy EAC, inwestycje czołowych operatorów morskich oraz połączenia handlowe w ramach chińskiego Nowego Szlaku Jedwabnego. Te działania sprawiają również, że aktywizuje się handel morski, rozwija się infrastruktura i suprastruktura portów morskich, rośnie znaczenie wymiany międzynarodowej.
Nigeryjska marynarka wojenna zniszczyła statek podejrzany o przemyt ropy naftowej bez uprzedniego uzyskania nakazu sądowego. Podobna sytuacja miała miejsce w ostatnim czasie już dwa razy.
W Nigerii przewróciła się platforma wiertnicza. Jedna osoba zginęła, trzy uznawane są za zaginione.
Hiszpańska straż przybrzeżna i policja na Wyspach Kanaryjskich znalazły dwóch pasażerów na gapę siedzących na płetwie sterowej kontenerowca MSC przybywającego z Afryki. Dwaj młodzi mężczyźni przebywali na pokładzie statku przez sześć dni w pozycji, w której nie byli w stanie wstać, próbując dotrzeć do Europy.
Tankowiec zidentyfikowany jako Ali Riza Bey został przechwycony przez firmę ochroniarską działającą na zlecenie władz, w związku z zwalczaniem procederu przemytu nigeryjskiej ropy Po zajęciu statku i zatrzymaniu załogi, statek został zniszczony przez wojskowy śmigłowiec, bez wcześniejszego śledztwa czy postępowania sądowego.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości