Pomimo konkurencyjnego krajobrazu, w którym poruszają się firmy z łańcucha dostaw dla energetyki wiatrowej, można wyczuć dużą chęć zaangażowania w otwarty dialog na temat wspólnych wyzwań. Mimo mocnej konkurencji i rywalizacji o najlepsze rozwiązania firmy z branży wiatrowej chcą wspólnie wspierać transformację energetyczną. O perspektywach współpracy z tzw. „Tier 1” dyskutowano podczas Międzynarodowego Dnia Dostawców organizowanego przez Wind Industry Hub na Konferencji PSEW w Świnoujściu.
Flota handlowa do przewozu ładunków suchych masowych (ponad 20 tys. dwt) liczy obecnie ponad 11 300 jednostek o nośności ponad 940 mln t. Flota zbiornikowców do przewozu ropy naftowej powyżej 60 tys. dwt wynosi obecnie 2 192 jednostki, o nośności 442,11 mln t. – podaje Banchero Costa. Flota zdolna do przewozu kontenerów to ponad 6 900 statków o nośności ponad 350 mln t. – wynika z danych Alphaliner.
Japonia z flotą wartą 206,4 mld dolarów otwiera dziesiątkę państw z flotami o najwyższej wartości. ChRL z flotą o wartości ponad 204 mld zajmuje pozycję drugą. Kolejne trzy to: Grecja, Stany Zjednoczone i Singapur. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wartość aktywów i struktury własności czołowych flot uległy znacznym zmianom – informuje VesselsValue.
W 2023 r. globalne bezpośrednie inwestycje zagraniczne wzrosły o 3%, co zdaniem UNCTAD jest efektem mniejszych obaw przed recesją. W biznesie morskim inwestorzy byli aktywni szczególnie w sektorze Oil & Gas oraz produkcji owoców morza, turystyce, morskim transporcie i portach. Sektor morskiej energetyki wiatrowej przeżywał natomiast niespodziewane wycofywanie się z kontraktów, o czym pisaliśmy na łamach GospodarkaMorska.pl.
Aresztowano ponad 100 działaczy klimatycznych, którzy w weekend zablokowali ruch żeglugowy w porcie Newcastle, protestując przeciwko eksportowi paliw kopalnych - poinformowała w poniedziałek stacja Deutsche Welle.
Przemysł stoczniowy przeżywa boom i armatorzy biją się o miejsca w dokach. Niestety, ale w stoczniach azjatyckich. Europejskie stocznie ratują się zamówieniami na statki pasażerskie, specjalistyczne i okręty. Firmy z otoczenia stoczni ratują się sprzedając najnowocześniejsze urządzenia i technologie do stoczni azjatyckich.
Firma konsultingowa zajmująca się inżynierią morską opartą na symulacjach BAR Technologies (BARTech) otrzymała od towarzystwa klasyfikacyjnego DNV pełny certyfikat projektu homologacji typu (TADC) dla swojej technologii napędu wiatrowego.
Projekt firmy AceOn, mający na celu opracowanie pokładowego systemu magazynowania energii i technologii wodorowej do zasilania statków używanych do serwisowania morskich turbin wiatrowych, otrzymał zielone światło dzięki finansowaniu ze strony brytyjskiego rządu.
Co najmniej jeden statek przewożący australijski węgiel, który był przeznaczony do Chin, został przekierowany do innego portu ze względu na niepewność dotyczącą chińskiej polityki celnej po złagodzeniu zakazu importu z Australii.
Chiny otrzymają co najmniej dwa ładunki australijskiego węgla na początku lutego. To pierwsze dostawy od czasu zniesienia nieoficjalnego zakazu importu, obowiązującego od 2020 roku.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024