Armatorzy statków pasażerskich zamawiają statki przyjazne dla środowiska z silnikami dwupaliwowymi i kadłubami oraz systemami emitującymi mniej hałasu. MSC Cruises upowszechniło niedawno informację o pierwszym na świecie rejsie, w czasie którego statek MSC Euribia z systemem LNG wykonał podróż, podczas której uzyskano bilans zerowej emisji gazów cieplarnianych netto.
Ulstein Group ukończyła testy morskie statku National Geographic Resolution. Statek powstał w stoczni Crist, a był wykańczany w norweskiej Ulstein Verft.
Na przestrzeni ostatnich miesięcy polska branża stoczniowa musiała mierzyć się z globalnymi konsekwencjami pandemii koronawirusa i co za tym idzie dynamicznie zmieniającymi realiami gospodarczymi. Mimo trudności polskie stocznie produkcyjne walczą z kryzysem realizując dotychczasowe zamówienia. Poniżej przedstawiamy najciekawsze projekty zrealizowane w okresie od XI 2019 do XI 2020 roku.
Jak podają najnowsze prognozy Międzynarodowego Funduszu Walutowego globalna gospodarka skurczy się w 2020 roku najprawdopodobniej o 4,4 %. Sytuacja jak na razie nie jest jeszcze aż tak zła jak to wcześniej przewidywano. Niemniej jednak świat jest w trakcie drugiej, bardziej dynamicznej fali pandemii i nadal będzie miało to wpływ na konsumpcję i tym samym produkcję a w dalszej konsekwencji i transport. Jednakże odbicie rynków przewiduje się pod pewnymi warunkami nawet już przez niektóre ośrodki analityczne w 2021 roku.
Wielofunkcyjny, polarny statek ekspedycyjny z innowacyjntm kadłubem X-BOW, opuścił dziś stocznię CRIST. "National Geographic Resolution" popłynie teraz do norweskiej stoczni Ulstein Verft, gdzie zostaną wykonane prace wykończeniowe. Ostatecznym odbiorcą statku jest Lindblad Expeditions.
Stocznia Gdańska zrealizowała ważny projekt na zlecenie stoczni Ulstein Verft na nadbudówkę dla wycieczkowca mającego pływać pod szyldem Discovery. Częściowo wyposażony kadłub jednostki powstaje w stoczni Crist w Gdyni.
National Geographic Endurance, nowy polarny statek ekspedycyjny budowany dla amerykańskiej firmy wycieczkowej Lindblad Expeditions, zakończył próby morskie w Storfjorden w Norwegii.
National Geographic Endurance to pierwszy z dwóch statków polarnych X-Bow zamówionych przez amerykańską firmę wycieczkową Lindbland Expeditions od Ulstein Verft. Według informacji od głównego budowniczego i projektanta z firmy Ulstein jednostka 7 grudnia wypłynęła z Ulsteinvik w Norwegii.
18 września w Stoczni Crist położono stępkę pod budowę drugiego polarnego wycieczkowca National Geographic. Ultranowoczesny statek powstaje dla Amerykańskiej firmy Lindblad Expeditions Holdings. Głównym wykonawcą jest norweska stocznia Ulstein jednak to w polskiej stoczni powstaje w dużym stopniu wyposażony kadłub jednostki.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi