PERN może bez uszczerbku dla polskich rafinerii znacząco zwiększyć tranzyt ropy do rafinerii Schwedt w Niemczech - zapewnił w piątek wiceminister klimatu i środowiska Maciej Bando. Dodał, że zwiększeniem przez Gdańsk dostaw od 1 do 1,5 mln ton w 2024 r. zainteresowana jest też rafineria Leuna.
Podczas Kongresu Polskie Porty 2030 zostało też omówione zagadnienie bezpieczeństwa infrastruktury morskiej oraz żeglugi. Pojawiają się nowe zagrożenia, a instytucje i firmy muszą brać pod uwagę różne, współczesne zagrożenia, przygotować się do zarządzania kryzysowego i wdrażać rozwiązania w zakresie cyberbezpieczeństwa oraz ochrony obiektów podwójnego zastosowania.
Na stanowisko Prezesa Zarządu Spółki PERN powołany został Daniel Świętochowski, Wiceprezesem Zarządu został Piotr Gryska. Na stanowiskach Wiceprezesów Zarządu pozostają Marcin Giemza oraz Zdzisław Koper (reprezentant załogi).
I kwartał w gdańskim terminalu Naftoport został zamknięty rekordowym wynikiem 9,8 mln ton przeładowanych paliw oraz ropy naftowej.
Polska Agencja Prasowa przeprowadziła ankiety z kandydatami na prezydenta Gdańska. 7 kwietnia w walce o urząd prezydenta Gdańska zmierzy się siedmioro kandydatów: Mariusz Andrzejczak (KWW Mariusz Andrzejczak dla Gdańska), Aleksandra Dulkiewicz (KKW KO), Andrzej Pecka (KWW Wspólna Gdańska Droga 2050), Tomasz Rakowski (KW PiS), Adam Szczepański (KWW Społeczny Gdańsk), Artur Szostak (KWW Kocham Gdańsk - Kandydaci Niezależni) oraz Michał Urbaniak (KWW Konfederaci Bezpartyjni Polska Jest Jedna). Kandydaci zostali zapytani m.in. o
PERN kończy prace nad nową strategią; chce poszerzyć obszary działania m.in. o płynną chemię i paliwo lotnicze - poinformował w poniedziałek prezes operatora Mirosław Skowron. Spółka dodała, że należący do niej Naftoport w pierwszym kwartale br. przeładował o 1 mln ton ropy i paliw więcej niż rok temu.
Niemiecka rafineria PCK w Schwedt, która wcześniej korzystała z ropy naftowej dostarczanej rurociągiem „Przyjaźń” z Rosji, liczy na szybką rozbudowę terminala naftowego w Rostocku. Wcześniej trwały rozmowy na temat budowy ropociągu, który dostarczałby jej ropę z Gdańska.
Tegoroczna konferencja Transport Week poruszała trzy ważne zagadnienia dla całej branży portowej – kierunek jej rozwoju, zmieniany ostatnio co chwilę przez sytuację rynkową i geopolityczną, kwestie bezpieczeństwa ze szczególnym uwzględnieniem sfery cyfrowej oraz offshore wind, który stał się na Bałtyku jednym z podstawowych kół zamachowych dla całej branży morskiej.
Przez morskie terminale paliwowe przepompowano w 2023 około 2,16 mld t ropy naftowej, z czego morskie terminale Unii Europejskiej przeładowały ponad 470 mln t. Ten wynik przebiła gospodarka ChRl, która sprowadziła drogami morskimi 512 mln ton w okresie styczeń-grudzień ubr. – informuje w najnowszym raporcie Banchero Costa. Port Gdańsk znalazł się w czołówce portów UE przeładowujących ropę naftową.
Dynamiczny rozwój Portu Gdańsk i sukcesywny wzrost przeładunków można obserwować od kilku lat. Jednak w ostatnim roku, z uwagi na sytuację geopolityczną, nastąpił olbrzymi skok. Największy polski port przekroczył kolejną barierę przeładunków. Blisko 81 mln ton, oznacza wzrost o ponad 12,7 mln ton w porównaniu do 2022 r.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024