Kongsberg Maritime współpracuje z Green Yard Kleven i czterema innymi podmiotami nad nowym projektami okrętów. Celem przedsięwzięcia jest pokazanie, że norweski przemysł stoczniowy jest przygotowany do dostarczenia 28 jednostek różnych klas dla sił morskich państwa.
Torghatten Nord wybrał norweską firmę Myklebust Verft do budowy dwóch promów wodorowych, które będą przewozić do 120 samochodów na najdłuższej norweskiej trasie promowej między miejscowościami Bodø a Lofotami. Promy będą największymi na świecie statkami napędzanymi wodorem produkowanym w zakładzie mieszczącym się we wspomnianym Bodø.
Sanco Swift prowadzi badania sejsmiczne w celu zlokalizowania rezerw gazu ziemnego, które pozwoliłyby rządowi w Atenach na większą niezależność względem surowca z Rosji. Grecja aspiruje do stania się ważnym dostawcą gazu i zarazem ośrodkiem jego magazynowania i przesyłu do reszty Europy.
23 kwietnia w pobliżu imponującego Narodowego Muzeum Morskiego, odbyła się ceremonia chrztu jednej z największych brytyjskich jednostek służących do połowów dalekomorskich. Imię Kirkella nadała księżniczka Anna.
Munken już na wodzie i w drodze do Norwegii. Stocznia Montex Shipyard w niedzielę zwodowała częściowo wyposażony kadłub nowoczesnego hybrydowego promu zbudowanego na zamówienie przewoźnika FosenNamsos Sjø. Jednostka zostanie dokończona w norweskiej stoczni, a od 1 stycznia 2019 r. wejdzie na trasę Flakk-Rørvik.
Montex Sipyard przekazał zautomatyzowany hybrydowy prom dla Norwegów. Częściowo wyposażona jednostka o numerze budowy NB 390 powstała w Gdańsku dla stoczni Myklebust Verft z grupy Kleven, która dokończy jej budowę. Prom zamówił norweski przewoźnik FosenNamsos Sjø. Jednostka od stycznia 2019 r. będzie obsługiwała połączenie Flakk-Rørvik.
To będzie prawdziwa rewolucja. Trwa budowa zautomatyzowanego hybrydowego promu dla Norwegów. Częściowo wyposażony kadłub jednostki powstaje w gdańskiej stoczni. Montex Shipyard postęp prac pokazał na swoim facebookowym profilu.
Gittte Henning w drodze do Norwegii. W tym tygodniu gdyńską stocznię CRIST opuścił częściowo wyposażony trawler dla Gitte Henning AS. Będzie to największy statek w duńskiej flocie połowowej.
Grupa Kleven, największy koncern stoczniowy w Norwegii, pilnie szuka nowych inwestorów. Firma potrzebuje bowiem zewnętrznego kapitału, by uniknąć bankructwa.
W środę ze Stoczni Crist wyholowano częściowo wyposażony trawler Kirkella, który teraz trafi do stoczni Myklebust Verft AS (grupa Kleven), w Gursken (Norwegia).
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości