Wszystko jest sterowane politycznie; jest zamówienie na atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną - ocenił wszczęcie śledztwa przez prokuraturę w Gdańsku były minister Marek Górbarczyk. Jego zdaniem "wszystkie zarzuty są spreparowane".
Drogowcy mają zablokować w ramach protestu przejazd drogą S3 na węźle Pyrzyce. To kolejny raz, gdy w ten sposób chcą wyrazić swoje niezadowolenie w związku z ich zdaniem pogarszającą się sytuacją w branży transportowej.
Pośród oferentów, którzy są zainteresowani dzierżawą Terminala Zbożowego w Porcie Gdynia i stanęli do nowego przetargu, znalazła się Krajowa Grupa Spożywcza. Politycy od dawna domagali się jej udziału w postępowaniu. Do konkursu stanęły także te same firmy, które składały oferty w poprzednim, odwołanym przetargu, choć w nieco zmienionych konfiguracjach.
Resort poinformował o podpisaniu umowy na studium wykonalności dla nowego projektu, dzięki któremu rozbudujemy system RIS na kolejnych odcinkach Odry. Ma to być kolejny krok na rzecz rozwoju żeglugi śródlądowej w Polsce. Długość drogi wodnej objętej projektem to ok. 150 km. Wartość inwestycji to 27 mln zł.
Należy zrobić wszystko, aby przekop przez Mierzeję Wiślaną, na który wydano prawie 2 mld zł, był w końcu użyteczny - powiedział w czwartek w Sejmie wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Dodał, że na początku 2025 r rozpoczną się prace pogłębiarskie toru wodnego do portu w Elblągu.
Podczas drugiej edycji Kongresu Polskie Porty 2030, Arkadiusz Marchewka, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, w rozmowie z Mateuszem Kowalewskim, wydawcą portalu GospodarkaMorska.pl, przedstawia strategiczne plany inwestycyjne dla polskich portów, omawia konieczność rozwoju infrastruktury kolejowej i drogowej oraz podkreśla znaczenie żeglugi śródlądowej i morskiej energetyki wiatrowej dla przyszłości polskiej gospodarki.
Rada Europejska przyjęła rozporządzenie w sprawie transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T). Inwestycja ta ma znacznie zwiększyć możliwości UE w zakresie budowy zrównoważonej i odpornej sieci transportowej, łączącej jako kręgosłupa rynku wewnętrznego. Obejmuje to silne zachęty do promowania bardziej zrównoważonych rodzajów transportu, postępu cyfryzacji i poprawy multimodalności, a także łączenia różnych rodzajów transportu w ramach jednej podróży w europejskim systemie transportowym.
W Świnoujściu odbyło się spotkanie przedstawicieli biznesu zrzeszonych w Północnej Izbie Gospodarczej i rady miasta wraz z prezydent Joanną Agatowską. W jego trakcie poruszano różnorodne tematy związane z wizją rozwoju miasta oraz zacieśniania współpracy. W tle pozostają kontrowersje wokół budowy terminala kontenerowego.
Przyszłość, i to wcale nieodległa, przyniesie polskim portom zmiany. Zmienią się struktury przeładunkowe, zmieni się sposób myślenia o łańcuchach dostaw, zmienią się potrzeby samych terminali, a nowe technologie usprawnią procesy, ale i wniosą nowe ryzyka. Uczestnicy II Kongresu Polskie Porty 2030 byli zgodni – polska branża portowa nie może osiąść na laurach.
Z Finlandii do Polski przybył 12 czerwca specjalistyczny statek przeznaczony do obsługi drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną. Specjalistyczny statek, który zasili flotę Urzędu Morskiego w Gdyni, będzie wykorzystywany też do utrzymywania torów podejściowych do portów morskich do głębokości 18 metrów.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy