• <
mewo_2022
nauta_2024

Baltic Business Forum: Metinvest dostrzega możliwości wzrostu efektywności tranzytu przez Polskę

Polska od ponad dwóch lat stanowi kluczowy węzeł dostaw towarów z Ukrainy do krajów UE drogą morską i lądową. Podczas 16. edycji Baltic Business Forum, w debacie gospodarczej zatytułowanej „Polska jako hub dla odbudowy Ukrainy - a co z blokadą granic?”, Yuliya Mezentseva, dyrektor logistyki w Metinvest Polska, podkreśliła pozytywne zmiany w organizacji tranzytu przez Polskę i potencjał dalszego wzrostu jego efektywności.

23.05.2024, 12:52
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Potencjał zmian w transporcie z Ukrainy

Po rosyjskiej agresji Polska w naturalny sposób stała się dla wielu ukraińskich firm węzłem transportowym dla dostaw do krajów Unii Europejskiej. W łańcuchu logistycznym pojawiło się jednak wiele wyzwań. W opinii ukraińskich przedsiębiorstw, które są ważnym partnerem dla polskich portów i kolei, postęp następuje, ale w niektórych obszarach cały czas widać niewykorzystany potencjał.

28.12.2023, 12:11
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Statki przewożące produkty ukraińskich firm metalurgicznych przełamały blokadę morską – to pierwszy krok do przywrócenia eksportu morskiego dla wszystkich ukraińskich towarów

Po raz pierwszy od początku wojny na pełną skalę trzem statkom przewożącym produkty ukraińskich producentów stali udało się przełamać morską blokadę Ukrainy, stworzoną przez agresora. Okręty Primus, Anna Tereza i Ocean Courtesy, zablokowane w ukraińskich portach od 24 lutego 2022 roku, opuściły porty w Odessie i Pivdennyi. To odpowiednio drugie, trzece i czwarte okręty, które tego dokonały od czasu rozwiązania umowy zbożowej.

05.09.2023, 14:07
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Polska hubem dla dostaw do krajów UE

Polska jest obecnie węzłem transportowym dla wielu ukraińskich firm realizujących dostawy do Unii Europejskiej. Istnieje jednak wiele wyzwań w łańcuchu logistycznym, obejmującym porty i linie kolejowe, które dotyczą między innymi firm metalurgicznych i górniczych. Te firmy do czasu rozpoczęcia wojny na Ukrainie na pełną skalę eksportowały 80 proc. wyrobów stalowych i podobny procent produktów górniczych. Jak wygląda sytuacja dziś?

24.08.2023, 09:20

Dziękujemy za wysłane grafiki.