• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Chiński przemysł stoczniowy z pełnym portfelem do 2028 roku. Wspierają armatorzy i kooperanci z Europy

Od 2023 r. przemysł stoczniowy przeżywa boom na nowe budowy. Beneficjentem są stocznie z ChRL z portfelem zamówień na nowe statki co najmniej do 2028 r. Utrzymuje się popyt praktycznie na wszystkie kategorie statków. Na początku 2024 r. przemysł stoczniowy ChRL pracuje na pełnych obrotach z odbiorami zaplanowanymi na 5 kolejnych lat.

15.04.2024, 11:48
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Azjatycki przemysł stoczniowy płynie cała naprzód. Europejski w kilwaterze

Przemysł stoczniowy przeżywa boom i armatorzy biją się o miejsca w dokach. Niestety, ale w stoczniach azjatyckich. Europejskie stocznie ratują się zamówieniami na statki pasażerskie, specjalistyczne i okręty. Firmy z otoczenia stoczni ratują się sprzedając najnowocześniejsze urządzenia i technologie do stoczni azjatyckich.

04.08.2023, 21:24
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Armatorzy kontenerowi muszą liczyć się z mocnymi wahaniami stawek frachtowych

Ostre wahania stawek frachtu kontenerowego prawdopodobnie utrzymają się w tym kwartale, ponieważ firmy żeglugowe mają trudności z oceną popytu w związku z nierównomiernym globalnym ożywieniem po koronawirusie.

07.07.2020, 04:03
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Opóźnienie w dostawach masowców w chińskich stoczniach jest już pewne

Tylko jeden masowiec z planowanych 24 został dostarczony przez chińskie stocznie w lutym 2020 roku – poinformowała agencja consultingowa Maritime Strategies International (MSI).

23.03.2020, 21:31
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

MSI: To będzie ciężki kwartał dla armatorów masowców

Przewoźnicy suchych ładunków masowych nie mają wielu powodów do radości na początku tego roku. Powodem są wyższe koszta paliwa, mniejszy popyt i napływ dodatkowej podaży.

16.01.2020, 21:47
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

MSI: Wpływ polityki klimatycznej na transport morski

Szybka dekarbonizacja globalnych źródeł energii będzie miała radykalny wpływ na transport morski na świecie – to główne założenia najnowszego raportu „Carbon Carriers” opracowanego przez firmę doradczą Maritime Strategies International. Dokument opisuje m.in. konsekwencje odejścia od węglowodorów na rzecz odnawialnych źródeł energii i biopaliw.

18.07.2019, 04:07
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Wielka Brytania/Gróbarczyk: Brexit może być szansą dla polskich portów

Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk ocenił w poniedziałek, że wyjście W. Brytanii z Unii Europejskiej może stanowić szansę dla polskich portów, liczących na zwiększenie obsługi towarów odprawianych z Wysp Brytyjskich.

19.03.2019, 03:17
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Trzy kluczowe rodzaje statków, które warto obserwować w 2019 roku

Istnieją trzy główne rodzaje statków, które powinny być uważnie obserwowane w 2019 roku, w oparciu o to, co wydarzyło się w tym roku. Należą do nich masowce capesize, duże gazowce LNG i tankowce średniego zasięgu (MR1) - uważa analityk handlowy VesselsValue, Court Smith.

12.12.2018, 21:09
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Ponura przyszłość rynku kontenerowego

Obecny rok nie zapowiada się dobrze dla armatorów kontenerowców. Straty finansowe, niski poziom frachtu spotowego i długookresowego doprowadzi według ekspertów z agencji Drewry do poważnego „punktu zapalnego” w drugie połowie 2016 roku.

08.04.2016, 11:52
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

MSI: Ożywienie na rynku masowców już w drugim kwartale 2016 roku

Zarobki masowców capesize i supramax mają odbić się od dna już w drugim kwartale przyszłego roku – przewidują eksperci z Maritime Strategies International’s Dry Bulk Freight Forecaster.

16.12.2015, 07:19

Dziękujemy za wysłane grafiki.