19 stycznia 2022 r. spółka Cargotor złożyła do CINEA (Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska) wniosek o dofinansowanie z funduszu CEF 2 budowy Parku Logistycznego Małaszewicze. Inwestycja ta ma strategiczne znaczenie dla polskiej gospodarki.
Od 12 grudnia br. liczba tras w ciągu doby proponowanych przewoźnikom po torze szerokim zwiększyła się do 16 – poinformowała w poniedziałek spółka CARGOTOR.
11 października spółka CARGOTOR złożyła do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej (MFIPR) wstępny wniosek o dofinansowanie projektu: „Modernizacja infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze korytarza nr 8 linii towarowych na granicy UE z Białorusią”. Akceptacja wniosku pozwoli na skuteczne sfinansowanie budowy Parku Logistycznego w Małaszewiczach.
Pozwolenie na budowę największego w Europie parku logistycznego w Małaszewiczach w powiecie bialskim wydał wojewoda lubelski. Pokłosiem ma być najnowocześniejszy hub przeładunkowy towarów pomiędzy Azją a Europą. Inwestycję skomentował również prezes Cargotor sp. z o.o..
Chcemy, by Małaszewicze stały się docelowym portem przeładunkowym na Nowym Jedwabnym Szlaku, w 2025 roku zakończy się proces rozbudowy i unowocześniania terminalu - powiedział PAP w środę wiceminister finansów, szef Krajowej Administracji Skarbowej Marian Banaś.
Prokuratura wszczęła śledztwo po pożarze magazynu w Nowym Porcie
Ostatni rosyjski okręt miał opuścić port w Sewastopolu. Ukraina ogłasza kolejny sukces w wojnie
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody