• <
mewo_2022
nauta_2024
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Damen zbuduje okręt wielozadaniowy dla morskich sił Portugalii

Holenderski gigant branży stoczniowej przedstawił nowy projekt okrętu opartego na współczesnych wymaganiach w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa. Okręt wielozadaniowy został opracowany wspólnie z Portugalską Marynarką Wojenną, pierwszym klientem zamawiającym tę jednostkę. Oprócz swojej podstawowej funkcji, został on zaprojektowany do spełniania szerokiego zakresu dodatkowych zadań, w tym pomocniczych. Ma być to także rozwiązanie dla rosnącego znaczenia technologii bezzałogowych.

27.02.2024, 10:24
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Port Gdynia kończy innowacyjny projekt służący ochronie środowiska morskiego

Celem realizowanego w gdyńskim porcie projektu pn. “System monitoringu i obserwacji terenów portowych z wykorzystaniem pływających bezzałogowych mobilnych platform badawczych” było zbadanie możliwości i efektywności wykorzystywania nawodnych platform bezzałogowych w codziennej pracy portów morskich.

08.02.2024, 09:49
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Nawigowanie pomiędzy globalnymi sporami. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 16 – 19/2023)

Nadal główny wpływ na sytuację geopolityczną jak i ekonomiczną światowej gospodarki mają obecne wydarzenia, które odbywają się na międzynarodowej arenie. Spory między USA i Chinami, trwająca na Ukrainie wojna i wiele innych wydarzeń niewątpliwe zaburzają dotychczasowe rozumienie zależności i wzorców handlu międzynarodowego, w tym morskiego. Ten proces trwa już od wielu miesięcy. Zmiany na rynku a także nieustanne dostosowywanie do ciężkiej sytuacji przez przewoźników nieustannie trwają.

29.05.2023, 22:12
Edukacja Morska, Nauka, Szkoły Morskie, Praca na Morzu

800 km ze sztuczną inteligencją na mostku w Zatoce Tokijskiej. Polska raczkuje w Gdyni [ZDJĘCIA]

Japończycy dokładnie wyliczyli, że 790-kilometrowy rejs statek sterowany jedynie sztuczną inteligencją odbył bez żadnych zagrożeń. Rejs przebiegał na jednym z najbardziej ruchliwych szlaków żeglugowych na świecie. Zaczął się od Zatoki Tokijskiej i przebiegał do awanportu portu Tsumatsusaka w zatoce Ise.

16.05.2022, 18:20
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Na terenie terminala Arthur Kill powstanie hub morskiej energetyki wiatrowej

Amerykańska grupa inwestycyjna Apollo Global Management poinformowała, że jej fundusze (Fundusze Apollo) zawarły umowę z Arthur Kill Terminal w zakresie rozwoju na jego terenie portu instalacyjnego i serwisowego dla morskiej energetyki wiatrowej rozwijanej w regionie Stanu Nowy Jork. Bez wątpienia za administracji Joe Bidena inwestycje w offshore wind na terenie USA nabrały tempa.

18.07.2021, 19:42
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Port Gdynia z ideą "green port" i "smart port". Pływające drony pomogą chronić środowisko

Port Gdynia stawiając na ekologiczne i technologiczne rozwiązania rozpoczął na początku roku projekt „System monitoringu i obserwacji terenów portowych z wykorzystaniem pływających bezzałogowych mobilnych platform badawczych”. Teraz chce wyłonić wykonawcę, który wykona badania, pomiary i stworzy analizy dotyczące jakości wód portowych. Koszt projektu to ponad 6,7 mln zł.

03.07.2021, 13:33
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Fundusze norweskie płyną do Portu Gdynia!

Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej! Pod tym hasłem Islandia, Liechtenstein i Norwegia zapewniają w okresie 2014-2021 2,8 miliarda euro w ramach wsparcia dla 15 państw członkowskich UE i EOG (Europejski Obszar Gospodarczy) z Europy Środkowej i Południowej oraz obszaru Morza Bałtyckiego. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. z początkiem lutego br. stał się beneficjentem funduszy norweskich.

19.02.2021, 12:48
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Port w Szczecinie liderem najszybszych odpraw celnych

W DB Port Szczecin - spółce zarządzającej terminalem przeładunkowym kontenerów w porcie Szczecin - średni czas urzędowej obsługi kontenera został skrócony do ok. 4 godzin.

05.03.2015, 07:22

Dziękujemy za wysłane grafiki.