Holenderski gigant branży stoczniowej przedstawił nowy projekt okrętu opartego na współczesnych wymaganiach w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa. Okręt wielozadaniowy został opracowany wspólnie z Portugalską Marynarką Wojenną, pierwszym klientem zamawiającym tę jednostkę. Oprócz swojej podstawowej funkcji, został on zaprojektowany do spełniania szerokiego zakresu dodatkowych zadań, w tym pomocniczych. Ma być to także rozwiązanie dla rosnącego znaczenia technologii bezzałogowych.
Celem realizowanego w gdyńskim porcie projektu pn. “System monitoringu i obserwacji terenów portowych z wykorzystaniem pływających bezzałogowych mobilnych platform badawczych” było zbadanie możliwości i efektywności wykorzystywania nawodnych platform bezzałogowych w codziennej pracy portów morskich.
Nadal główny wpływ na sytuację geopolityczną jak i ekonomiczną światowej gospodarki mają obecne wydarzenia, które odbywają się na międzynarodowej arenie. Spory między USA i Chinami, trwająca na Ukrainie wojna i wiele innych wydarzeń niewątpliwe zaburzają dotychczasowe rozumienie zależności i wzorców handlu międzynarodowego, w tym morskiego. Ten proces trwa już od wielu miesięcy. Zmiany na rynku a także nieustanne dostosowywanie do ciężkiej sytuacji przez przewoźników nieustannie trwają.
Japończycy dokładnie wyliczyli, że 790-kilometrowy rejs statek sterowany jedynie sztuczną inteligencją odbył bez żadnych zagrożeń. Rejs przebiegał na jednym z najbardziej ruchliwych szlaków żeglugowych na świecie. Zaczął się od Zatoki Tokijskiej i przebiegał do awanportu portu Tsumatsusaka w zatoce Ise.
Amerykańska grupa inwestycyjna Apollo Global Management poinformowała, że jej fundusze (Fundusze Apollo) zawarły umowę z Arthur Kill Terminal w zakresie rozwoju na jego terenie portu instalacyjnego i serwisowego dla morskiej energetyki wiatrowej rozwijanej w regionie Stanu Nowy Jork. Bez wątpienia za administracji Joe Bidena inwestycje w offshore wind na terenie USA nabrały tempa.
Port Gdynia stawiając na ekologiczne i technologiczne rozwiązania rozpoczął na początku roku projekt „System monitoringu i obserwacji terenów portowych z wykorzystaniem pływających bezzałogowych mobilnych platform badawczych”. Teraz chce wyłonić wykonawcę, który wykona badania, pomiary i stworzy analizy dotyczące jakości wód portowych. Koszt projektu to ponad 6,7 mln zł.
Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej! Pod tym hasłem Islandia, Liechtenstein i Norwegia zapewniają w okresie 2014-2021 2,8 miliarda euro w ramach wsparcia dla 15 państw członkowskich UE i EOG (Europejski Obszar Gospodarczy) z Europy Środkowej i Południowej oraz obszaru Morza Bałtyckiego. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. z początkiem lutego br. stał się beneficjentem funduszy norweskich.
W DB Port Szczecin - spółce zarządzającej terminalem przeładunkowym kontenerów w porcie Szczecin - średni czas urzędowej obsługi kontenera został skrócony do ok. 4 godzin.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki