Choć za oknem fala letnich upałów, w globalnych łańcuchach dostaw już widać, że biznes przygotowuje się na Święta Bożego Narodzenia, nawet kilka tygodni wcześniej niż zazwyczaj. Jak wskazują eksperci DSV – Global Transport and Logistics po długotrwałym wzroście cen transportu pojedynczego kontenera morskiego na rynku pojawiła się chwilowa stabilizacja. Wysokie stawki nie są jednak jedynym wyzwaniem, z którym mierzy się transport morski.
CEVA Logistics, oficjalny partner logistyczny Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024, odpowiada za realizację transportów i usług tego jednego z największych wydarzeń sportowych na świecie. Dla efektywnego zarządzania łańcuchem dostaw i terminowości decydujące znaczenie ma precyzyjne zaplanowanie i dobrze przygotowane zaplecze magazynowe.
W dniu dzisiejszym w naszej stoczni Castellammare di Stabia odbyła się ceremonia położenia stępki pod sekcję dziobową trzeciej jednostki programu FLOTLOG, przyszłego Emil Bertin (A727), który obejmuje budowę czterech okrętów wsparcia logistycznego (LSS) dla Marynarki Wojennej Francji (Marine nationale), w ramach włosko-francuskiego programu LSS prowadzonego przez OCCAR (Organisation for Joint Armament Co-operation).
W ramach programu na zakup patrolowców (OPV) dla Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare) Orizzonte Sistemi Navali (OSN), spółka joint venture należąca do Fincantieri i Leonardo, otrzymała zamówienie na kolejny okręt i związane z nim wsparcie logistyczne. Całkowita wartość przedsięwzięcia ma wynieść ok. 236 milionów euro.
Grupa CMA CGM w II kwartale br. utrzymuje dynamikę przychodów mimo zakłóceń na głównych połączeniach liniowych. Zysk operacyjny w drugim kwartale spadł co prawda o 4% rok do roku, ale kondycja firmy jest wciąż świetna. CMA CGM nadal modernizuje i rozwija flotę statków. Nowe statki są nowocześniejsze, innowacyjne i przyjazne dla środowiska. CMA CGM uczestniczy aktywnie w dekarbonizacji żeglugi.
Udział w rynku 4 operatorów terminali, którzy są powiązani z przewoźnikiem, nadal rośnie i wzrósł 38,2 % w 2021 r. do 40,5 % w 2023 r. Podobna sytuacja ma miejsce wśród operatorów liniowych, z których 4 dominuje na rynku przewozów kontenerów. Operatorzy portów morskich i terminali muszą wziąć jeszcze pod uwagę fakt, że logistycy optymalizują morskie trasy dowozu obliczając ślad węglowy dla każdego towaru od drzwi do drzwi.
Francuski gigant morski rozpoczyna strategiczne partnerstwo z Google w celu wdrożenia sztucznej inteligencji we wszystkich działaniach związanych z wysyłką, logistyką i mediami.
CEVA zdobywa nagrodę Forum Kobiet w Logistyce za osiągnięcia w zakresie ładu korporacyjnego, równouprawnienia i różnorodności.
Załoga Nowy Sztynort Osada Wolności Giżycka Grupa Regatowa z komfortowym zapasem punktowym wygrała 3 rundę Ekstraklasy Polskiej Ligi Żeglarskiej, która została rozegrana podczas Gdynia Sailing Days. Kolejne miejsca na podium zajęły ekipy UKS Żeglarz Wrocław oraz AZS WAT Warszawa. Liderzy rankingu sezonu, Pogoń Szczecin, spadli poza podium, a przed finałem w Szczecinie ligową tabelę otwiera Yacht Club Sopot.
CEVA Logistics, należąca do Grupy CMA CGM, wdraża nowy model organizacji wertykalnej. Ma on ułatwić klientom wykorzystanie globalnego potencjału firmy w zakresie transportu lotniczego, morskiego, drogowego i kolejowego, a także logistyki kontraktowej, logistyki pojazdów gotowych, logistyki projektowej oraz rozwiązań celnych.
Bruksela zatwierdza pomoc publiczną dla projektów MFW Bałtyk 2 i 3
Vestas ze stratą operacyjną, chociaż popyt na turbiny wciąż rośnie
Siły USA zatopiły dwie łodzie bojowników Huti
Grecki tankowiec trzykrotnie zaatakowany na Morzu Czerwonym
Sukcesy polskich żeglarzy – 12 medali na mistrzostwach świata i Europy
Zdaniem niemieckich służb Nord Stream wysadził Ukrainiec mieszkający w Polsce. Według polskich władz... wyjechał z kraju