Moce przeładunkowe spółki Port Gdański Eksploatacja zwiększyły się. W Gdańsku wyładowane zostały właśnie dwa nowe żurawie, które zwiększą ratę przeładunkową PGE.
Dekarbonizacja sektora transportu dotyka także sektora morskiego. W swoim raporcie z 13 marca 2023 roku Komisja Europejska zwraca uwagę, że „Na poziomie UE transport morski odpowiada za 3–4% całkowitej emisji CO2 w UE, co oznacza ponad 124 mln ton CO2 w 2021 r.” Co za tym idzie transformacji będzie podlegał cały sektor żeglugi wraz z portami. Już teraz limity emisji reguluje międzynarodowa agencja IMO, niedługo statki zaczną również podlegać pod system emisji ETS.
W godzinach popołudniowych 18 października br. na ląd w Porcie Gdańsk zjechał dźwig Liebherr LHM 550. Jest już trzecim, jaki zakupiła firma w związku z rozwojem swojej działalności w zakresie zwiększenia przeładunków towarów masowych.
Dzisiaj do Portu Gdańskiego Eksploatacja dotarł nowy, trzeci już żuraw samojezdny Liebherr LHM 550. Podobna dostawa miała miejsce w czerwcu br., gdy do portu dostarczono drugi z trzech zamówionych wielofunkcyjnych żurawi. Port zapowiada, że to nie ostatni w tym roku nowoczesny nabytek spółki.
Agresja Rosji na Ukrainę przewróciła do góry nogami łańcuchy dostaw w całej Europie. Przed dużymi wyzwaniami stają w związku z tym polskie porty morskie. Najpierw, jeszcze w zeszłym roku, musiały się szybko przygotować na przyjęcie o wiele większych niż wcześniej wolumenów węgla. Następnie w górę poszybowały przeładunki zbóż. Port Gdańsk i współpracujące z nim firmy, już teraz przygotowują się do kolejnej kampanii zbożowej.
Port Gdański Eksploatacja wzbogacił się o nowy wielofunkcyjny żuraw. Drugi z trzech zamówionych dźwigów Liebherr LHM 550 przypłynął wczoraj z fabryki w Rostocku, a dziś zjechał z pokładu statku na nabrzeże w Gdańsku.
Aby ograniczyć ilość wykonywanych czynności przeładunkowych spółka Port Gdański Eksploatacja zakupiła nowe urządzenia przeładunkowe, znacznie wydajniejsze od tych, które pracowały wcześniej. Część z nich już pracuje na nabrzeżach, razem z kurtynami wodnymi oraz armatkami generującymi mgłę i zmniejszającymi zapylenie.
19 lutego do terminalu HES Gdynia Bulk Terminal zawinęła specjalistyczna jednostka Aura – statek typu Heavy Lift Vessel. Z pokładu statku samodzielnie zjechał nowy dźwig mobilny Liebherr LHM 550.
Do tej pory w Porcie Gdańsk udało się przeładować 12 mln ton węgla. Widzimy, że jesteśmy w stanie przeładowywać ok. 400 tys. ton tygodniowo – powiedział w rozmowie z PAP prezes Portu Gdańsk Łukasz Greinke.
To największa od 30 lat inwestycja w sprzęt tego formatu w Porcie Gdańskim Eksploatacja S.A. Właśnie przypłynął z fabryki w Rostocku mobilny żuraw portowy Liebherr LHM 550, jeden z największych w swojej klasie.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości