• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Ekologiczny statek do transportu ciekłego CO2. Nowa koncepcja Remontowa Marine Design & Consulting

Biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting z siedzibą w Gdańsku zaprezentowało swoją koncepcję ekologicznego statku przeznaczonego do transportu ciekłego dwutlenku węgla CO2. RMDC 4580 LCO2 Carrier 12000m3 ma wpisywać się w koncepcje dekarbonizacji żeglugi, wykorzystując nowoczesne rozwiązania związane z wykorzystaniem nisko- i zeroemisyjnych środków napędu. W ten sposób jednostka transportowa ma jednocześnie wykonywać obowiązki zgodnie z przeznaczeniem oraz pozostawać przyjazną środowisku naturalnemu.

03.07.2024, 22:44
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Mitsui & Co., Ltd. i Mitsubishi Corporation współpracują przy projekcie statku do transportu skroplonego CO2

Japońskie firmy dążą do ujednolicenia specyfikacji i projektów statków w celu realizacji projektu międzynarodowego transportu skroplonego CO2 (LCO2) na dużą skalę począwszy od 2028 roku. Wykorzystując technologie i doświadczenie konstrukcyjne Mitsubishi Shipbuilding i Nihon Shipyard pracują nad stworzeniem infrastruktury dla morskich przewoźników LCO2, dążąc do ujednolicenia jej z transportem lądowym.

28.12.2023, 14:15
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Nawigowanie pomiędzy globalnymi sporami. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 16 – 19/2023)

Nadal główny wpływ na sytuację geopolityczną jak i ekonomiczną światowej gospodarki mają obecne wydarzenia, które odbywają się na międzynarodowej arenie. Spory między USA i Chinami, trwająca na Ukrainie wojna i wiele innych wydarzeń niewątpliwe zaburzają dotychczasowe rozumienie zależności i wzorców handlu międzynarodowego, w tym morskiego. Ten proces trwa już od wielu miesięcy. Zmiany na rynku a także nieustanne dostosowywanie do ciężkiej sytuacji przez przewoźników nieustannie trwają.

29.05.2023, 22:12
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Van Oord zamawia Mega Jack-Up do instalacji morskich turbin wiatrowych o mocy 20 MW

Van Oord zamówił nowy, ekologiczny statek instalacyjny, który będzie mógł pracować na metanolu i instalować turbiny wiatrowe o mocy do 20 MW. Inwestycja wpisuje się w rosnące światowe zapotrzebowanie na morskie farmy wiatrowe. Statek zostanie zwodowany w 2024 roku.

04.10.2021, 09:10

Dziękujemy za wysłane grafiki.