Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA konsekwentnie poprawia dostęp do portu Szczecin w rejonie Basenu Kaszubskiego. Kolejnym krokiem przybliżającym do zakończenia inwestycji w tym rejonie jest gotowość do pracy, po gruntownej modernizacji Nabrzeża Chorzowskiego.
26 kwietnia br. do Nabrzeża Dąbrowieckiego w Porcie Szczecin zawinął pierwszy statek – Chemikaliowiec City Island. To symboliczne zwieńczenie jednego z etapów projektu inwestycyjnego pod nazwą „Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”, którego generalnym wykonawcą jest Korporacja Budowlana DORACO.
Chemikaliowiec City Island (IMO: IMO 9360960) zabrał na swój pokład blisko 18 tys. ton kwasu siarkowego z niedawno wybudowanego Nabrzeża Dąbrowieckiego w Porcie Szczecin. Było ono częścią projektu "Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”, którego celem jest zwiększenie możliwości portu w zakresie obsługi ładunków drobnicowych i masowych. Przedsięwzięcie realizuje Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
Przed rozpoczęciem tegorocznych targów Baltexpo wielu zadawało sobie pytanie o to, jak będą wyglądały po raz pierwszy pod auspicjami Międzynarodowych Targów Gdańskich. Teraz, kiedy kurz opadł, można już stwierdzić, że debiut nowego organizatora i powrót znanej marki targów wypadły co najmniej obiecująco.
Trwają prace hydrotechniczne obejmujące przebudowę i umocnienie kanału Łuczańskiego (Giżyckiego). Zrealizowane już zostały roboty rozbiórkowe polegające m.in. na demontażu oczepów żelbetowych. Na ukończeniu jest zbrojenie i betonowanie nowych oczepów. Kolejnym kluczowym etapem będą roboty czerpalne mające na celu pogłębienie tej bardzo ważnej drogi w ramach szlaków wodnych Wielkich Jezior Mazurskich. Prace przebiegają zgodnie z założeniami wykonawcy. Całą modernizację realizuje Korporacja Budowlana DORACO.
Władze Elbląga zleciły przebudowę zachodniego nabrzeża rzeki Elbląg od strony Wyspy Spichrzów wraz z zagospodarowaniem terenów przybrzeżnych. Zakończenie prac jest planowane w połowie 2025 roku. Całość planowanych robót wykona Korporacja Budowlana DORACO.
W styczniu tego roku rozpoczęto prace hydrotechniczne obejmujące przebudowę i umocnienie Kanału Łuczańskiego. Inwestycja unowocześni, a przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo jednej z głównych dróg wodnych na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich, łączącej Niegocin z jeziorem Kisajno. Realizacja projektu zajmie do 12 miesięcy, a ponowne oddanie kanału do użytkowania w pełnym zakresie planowane jest do końca 2023 roku. Całość planowanych prac wykona Korporacja Budowlana DORACO.
Po zakończeniu I wojny światowej Polska uzyskała dostęp do Morza Bałtyckiego, jednak na odzyskanych terenach nie było żadnego większego portu a z kolei Gdańsk, zgodnie z postanowieniami traktatu wersalskiego, miał być Wolnym Miastem pod protektoratem Ligii Narodów.
W grudniu ubiegłego roku Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. podpisał z Korporacją Budowlaną DORACO umowę na wykonanie prac w ramach projektu „Rozbudowa i modernizacja infrastruktury technicznej w portach w Szczecinie i w Świnoujściu”. Wykonawca wkroczył już na teren inwestycji. Za chwilę rozpoczną się prace w oparciu o specjalny harmonogram określający poszczególne etapy i obszary realizacji zadania.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA podpisał z Korporacją Budowlaną DORACO umowę na wykonanie prac w ramach projektu „Rozbudowa i modernizacja infrastruktury technicznej w portach w Szczecinie i w Świnoujściu”.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy