Z kontenerowca CMA CGM Benjamin Franklin w trakcie sztormu zgubił 44 kontenery u wybrzeży Republiki Południowej Afryki. To nie pierwsza jednostka, która natrafiła na problemy wynikające z trudnej pogody w tej okolicy.
Pomimo utrzymujących się konfliktów geopolitycznych i zagrożeń klimatycznych, w 2023 r. światowy przemysł morski odnotował rekordowo niską liczbę strat dużych statków. Według Allianz Safety and Shipping Review 2024 światowy przemysł morski osiągnął nowy kamień milowy w zakresie bezpieczeństwa w 2023 r., a straty dużych statków spadły do rekordowo niskiego poziomu zaledwie 26 w ciągu roku.
MSC łączy swoje linie SWAN i SENTOSA, obejmujące Daleki Wschód, Morze Bałtyckie i zachodnie wybrzeże USA w jeden serwis SWAN-SENTOSA. Będzie poruszać się nim 20 statków.
Po blisko trzech miesiącach od głośnej katastrofy kontenerowiec M/Dali wyruszył do Norfolk w stanie Wirginia. Opuszcza tym samym okolice Baltimore, gdzie zakończono główne prace związane z odtworzeniem żeglugi na rzece Patapsco. Statek wciąż pozostaje uszkodzony, pozbawiony kotwic, z elementami gruzu oraz zniszczonymi kontenerami oraz ładunkiem, który przewoził w momencie wypadku. Pozostaje teraz pytanie, co stanie się z tą jednostką?
Jemeńscy bojownicy kontrolujący zachodnią część kraju stale prowadzą ataki na żeglugę. Po udanej dla nich akcji, w wyniku której uszkodzili dwa statki, dążą do utrzymania "dobrej passy." złą To zła wiadomość dla żeglugi i sytuacja alarmowa dla międzynarodowych sił morskich.
Mająca swoją siedzibę na Tajwanie firma żeglugowa Evergreen Marine, będąca jednym z gigantów branży, zamówiła w chińskiej stoczni sześć nowych kontenerowców o podwójnym napędzie. Zasilane ekologicznym metanolem jednostki mają wpisywać się w politykę firmy, która dąży do bycia w czołówce przedsiębiorstw zaangażowanych w dekarbonizację branży morskiej i promującej innowacyjne rozwiązania w transporcie.
Rebelianci Huti zaatakowali w piątek za pomocą dronów oraz rakiet dwa statki handlowe na Morzu Czerwonym - poinformowała agencja Reuters, powołując się na przedstawiciela rebeliantów.
W terminalu Baltic Hub w Porcie Gdańsk odbyło się wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę nabrzeża T3. To inwestycja, która zapewni nową jakość, otworzy nowe możliwości. Baltic Hub stanie się jednym z największych terminali kontenerowych na starym kontynencie, wspierając rozwój polskiej gospodarki, rynków Europy Środkowo-Wschodniej oraz krajów bałtyckich. Również branża offshore łapie wiatr w żagle. Na terenie byłej Stoczni Gdańskiej celebrowano budowę pierwszej w Polsce fabryki morskich wież wiatrowych. Nowa inwestycja wpisuje
Wczoraj, podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod budowę terminala T3 w Baltic Hubie większość zaproszonych gości po raz pierwszy miała okazję postawić stopę na zupełnie nowym terytorium kraju, które jeszcze kilkanaście miesięcy temu nie istniało.
PZU, wiodący polski ubezpieczyciel, uruchomił Platformę Cargo, system online do zawierania umów ubezpieczenia mienia w transporcie Cargo. To pierwszy element portalu self-service mojaFirma.pzu.pl, który ma na celu ułatwienie i przyspieszenie procesu ubezpieczeniowego dla klientów korporacyjnych i brokerów.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy