Zarząd Morskiego Portu Gdynia podał, że przedłużony został termin składania ofert w przetargu na budowę Portu Zewnętrznego. Zainteresowani mają obecnie czas do godziny 12:00 30 września. Dwie godziny później nastąpi otwarcie ofert.
Po raz kolejny przesunięto termin składania ofert na budowę Portu Zewnętrznego w Gdyni. O umowę mają rywalizować między sobą cztery podmioty. Swoje oferty mogą składać do 14 czerwca tego roku.
Na przełomie roku powinno udać się wyłonić partnera do budowy portu zewnętrznego w Gdyni, zaś przyszły rok to perspektywa zawierania umowy oraz rozpoczynania prac - powiedział podczas konferencji w Gdyni ws. budowy portu zewnętrznego wiceminister w resorcie funduszy i polityki regionalnej Marcin Horała.
International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI), największy na świecie niezależny operator terminali na sześciu kontynentach, pozyskał kredyt w wysokości 750 milionów dolarów od Metropolitan Bank & Trust Co. (Metrobank), w celu wsparcia dalszego rozwoju operacji portowych na całym świecie. Do tej pory jest to największy kredyt, który udało się zdobyć ICTSI, oraz największa bilateralna umowa kredytowa udzielona przez Metrobank.
318-metrowy kontenerowiec Kure, który przypłynął do terminala BCT w Porcie Gdynia, zainaugurował połączenia w ramach serwisu, który łączy Chiny z Europą.
Cztery międzynarodowe firmy zostały zaproszone do złożenia oferty na projekt bodowy Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia - poinformowała firma EY, która doradza przy inwestycji. To największy projekt w historii polskiego rynku PPP, z szacowaną wartością nakładów ponad 5,5 mld zł - dodała.
ICTSI, właściciel Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni, w 2022 roku osiągnął rekordowe przychody ze sprzedaży usług oraz wysoki zysk netto.
Polsko-filipińska współpraca w zakresie gospodarki i edukacji morskiej były głównymi tematami rozmów wiceministra infrastruktury Marka Gróbarczyka z ambasador Republiki Filipin Leah M. Basinang Ruiz. Spotkanie odbyło się 17 stycznia 2023 r. w Warszawie.
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, dzierżawcą terenu, na którym znajduje się m.in. terminal kontenerowy BCT w Porcie Gdynia pozostanie spółka BCT. Umowa na 30 lat została sygnowana 19 grudnia na terenie terminala. Nie oznacza to jednak, że nie nastąpią żadne zmiany. BCT dostanie bowiem do dyspozycji więcej terenu.
Przedstawiciele Portu Gdynia i International Container Terminal Services Inc., czyli właściciela BCT podpisali w poniedziałek umowę na 30-letnią dzierżawę 660 tys. m2 oraz prowadzenie przeładunków kontenerowych przy nabrzeżu Helskim.
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD