Zespół w szkockiej stoczni w Rosyth zakończył niedawno szereg kluczowych prac na drugiej fregacie typu 31, przyszłym HMS Active. To drugi okręt z najnowszej serii fregat dla Royal Navy. Obok trwają intensywne prace poprzedzające wodowanie pierwszej jednostki tego typu, HMS Venturer.
Z wizytą do stoczni Babcock w Rosyth przybyła księżniczka królewska Anna, siostra króla Wielkiej Brytanii Karola III. Zapoznała się z stanem budowy pierwszej fregaty typu 31 (określanej też jako typ Inspiration), która podobnie jak okręty programu "Miecznik" opiera się na platformie Arrowhead 140. Spotkała się także z budującymi jednostkę stoczniowcami oraz przyszłą załogą HMS Venturer.
Po niecałych dwóch miesiącach Ocean Network Express chwali się kolejny rekordem w załadunku kontenerowym. Tym razem na ONE Infinity pojawił się ładunek mający równowartość 22 206 pełnych kontenerów.
W należącej do Babcock stoczni w Rosyth ma miejsce budowa przyszłego HMS Venturer, pierwszej fregaty typu 31 (określanych także jako typ Inspiration). Podobnie jak wielozadaniowe fregaty programu "Miecznik" opiera się on na platformie Arrowhead 140. Dzięki temu można sobie wyobrazić, jak będą wyglądać prace nad polskimi okrętami w niedalekiej przyszłości.
Przedstawiciele gdyńskiej stoczni z jej prezesem zarządu Pawłem Lulewiczem na czele mogła zapoznać się z przebiegiem prac nad najnowocześniejszymi fregatami, które w niedalekiej przyszłości wejdą w skład sił morskich Wielkiej Brytanii. Powstają one w oparciu o projekt platformy Arrowhead 140, podobnie jak polskie, wielozadaniowe fregaty programu "Miecznik".
Mająca siedzibę w Singapurze jedna z czołowych firm branży żeglugowej pochwaliła się wyczynem jednego ze swoich najnowszych nabytków, kontenerowca ONE Inspiration. Statek przyjął na swój pokład 22 000 pełnych kontenerów, osiągając nowy rekord w kwestii załadunków.
Budowa nowego okrętu typu 31, opartego na proj. Arrowhead 140 nabiera kształtów, a zespół pracuje nad ukończeniem konstrukcji w hali konstrukcyjnej. To pierwsza z pięciu zaplanowanych, wielozadaniowych fregat. Powstawanie tej jednostki jest interesujące dla polskich obserwatorów, gdyż opiera się na podobnych rozwiązaniach co planowane podobne okręty programu "Miecznik" dla polskiej Marynarki Wojennej. Można sobie wyobrazić, jak będzie wyglądał aktualnie budowany, przyszły ORP Wicher.
Wyjątkowa uroczystość, która odbyła się w szkockiej stoczni w Rosyth, wiąże się z budową serii pięciu okrętów. Podobnie jak jednostki polskiego programu "Miecznik" są one oparte na projekcie Arrowhead 140.
W stoczni należącej do koncernu Babcock w Rosyth zaprezentowano stan prac nad pierwszą fregatą typu 31, która podobnie jak jednostki programu "Miecznik" są oparte na platformie Arrowhead 140. Patrząc na powstający kadłub można więc sobie wyobrazić, jak będzie wyglądać polska fregata, której budowa rozpoczęła się od cięcia blach 16 sierpnia tego roku.
Babcock International, międzynarodowa firma działająca w przemyśle obronnym, sfinalizowała z Konsorcjum PGZ-Miecznik umowę licencyjną na wykorzystanie projektu fregaty Arrowhead 140 (AH140) do realizacji polskiego programu budowy wielozadaniowych fregat pk. Miecznik. Pojawiły się też nowe informacje.
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
Energetyka idzie na północ. Jak się w tym odnaleźć?
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
UWAGA: Ubezpieczenie społeczne polskich marynarzy - projekt przepisów