Amerykański oddział australijskiej firmy dokonał 18 maja aktu chrztu USS Pierre. To ostatni okręt kontrowersyjnej klasy LCS (Littoral Combat Ship), która przez wielu specjalistów jest uważa za nieudaną. Mimo to Austal konsekwentnie kończy pracę nad tym przedsięwzięciem i niedawno ogłosił zatwierdzenie kontraktu na jednostki rozpoznawcze oznaczone jako T-AGOS-25.
W stoczni Fincantieri Marine Marinette odbyła się 12 kwietnia ceremonia położenia stępki pod budowę pierwszego od wielu lat okrętu klasy fregata, jaki znajdzie się w składzie US Navy. USS Constellation (FFG-62) należy do serii opartej na francusko-włoskiej platformie FREMM, a jego planowana dostawa ma nastąpić w 2029 roku.
Pentagon poinformował, że w 2026 roku nie dojdzie do dostarczenia pierwszej z sześciu oczekiwanych fregat typu Constellation. Wyzwaniem przy budowie okazały się braki kadrowe, co wpisuje się w problemy branży stoczniowej w USA.
Australijski koncern poinformował, że otrzymał niewiążącą, wstępną ofertę od Hanwha Ocean, której celem byłoby zakupienie akcji spółki. W grę wchodzi dalsza ekspansja południowkoreańskiego giganta, któremu na drodze może stanąć interes narodowy Australii oraz bezpieczeństwo tamtejszej branży stoczniowej.
W stoczni w Mobile amerykański oddział Austal dostarczył zamawiającemu okręt obrony wybrzeża (Litoral Combat Ship, LCS), przyszły USS Kingsville (LCS 36). To 18, przedostatnia jednostka kontrowersyjnego typu Independence, który zdaniem wielu specjalistów jest wielkim niewypałem koncepcji szybkich okrętów przeznaczonych do działań przybrzeżnych.
Koszt budowy pływającego terminala LNG (FSRU) w Zatoce Gdańskiej to ok. 4,7 mld zł - poinformował pełnomocnik rządu ds. strategicznej infrastruktury energetycznej Maciej Bando, podczas posiedzenia sejmowej podkomisji ds. infrastruktury krytycznej.
30 stycznia 2024 r. Spółka dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty na dostarczenie i obsługę jednostki FSRU (ang. Floating Storage Regasification Unit), która ma pełnić funkcję terminalu regazyfikacyjnego LNG w Zatoce Gdańskiej. GAZ-SYSTEM będzie kontynuował rozmowy dotyczące warunków umowy czarterowej dla FSRU z firmą Mitsui O.S.K. Lines.
Zaskoczeniem mogły być dla greckich i zagranicznych ekspertów plany odnośnie inwestycji w obronność kraju, jakie ujawnił Anastasios Chatzivasileiou, sekretarz generalny Stałego Komitetu Obrony Narodowej i Spraw Zagranicznych. Wśród wielu planów zakupowych wymienił cztery amerykańskie okręty typu Freedom, należące do klasy jednostek walki przybrzeżnej (Littoral Combat Ship, LCS). Jest to kontrowersyjna seria, zdaniem także samych Amerykanów nieudana, posiadająca niechlubne rekordy.
Litewski operator terminalu LNG w Kłajpedzie, KN Energies (dawniej Klaipedos Nafta), ogłosił, że jest dostępna niewykorzystana przepustowość terminalu FSRU do rezerwacji. Jednocześnie ma ona wskazywać na duży popyt na usługi infrastruktury gazowej, przy czym dotychczasowe zainteresowanie nawet dwukrotnie przekraczało możliwości oferowane przez firmę.
Litewski operator terminali energetycznych Klaipedos Nafta bierze w zarząd komercyjny cztery niemieckie terminale LNG na wybrzeżu Morza Bałtyckiego.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości