Koniec maja oznaczał pożegnanie włoskiej fregaty typu Carlo Bergamini, która od stycznia była obecna na bałtyckich wodach, wspierając obronę przeciwlotniczą polskiego wybrzeża oraz wzmacniając wschodnią flankę NATO w ramach misji pk. "Brilliant Shield".
W stoczni Riva Trigoso w Genui, należącej do Fincantieri, zwodowano dziesiątą fregatę typu Carlo Bergamini, która wejdzie w skład sił morskich Włoch (Marina Militare). Przyszły Emilio Branchi (F 599) ma wejść do służby w przyszłym roku.
Czołowi eksperci z państwo Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego spotkali się 23 maja w Kwaterze Głównej NATO na pierwszym posiedzeniu nowej Sieci Krytycznej Infrastruktury Podmorskiej (Critical Undersea Infrastructure Network). W obliczu rosnących wyzwań dla infrastruktury podmorskiej, sojusz wdraża nowe narzędzia w celu zwiększenia bezpieczeństwa podmorskich kabli i rurociągów oraz monitorowania potencjalnych zagrożeń.
Kolejny raz w polskim porcie pojawił się okręt Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare), który od stycznia wykonuje zadania wsparcia obrony przeciwlotniczej Polski jak i ochrony wschodniej flanki NATO w ramach misji pk. "Brilliant Shield". Fregata regularnie pojawia się w Gdyni i Świnoujściu, miała okazje także ćwiczyć z polskimi siłami morskimi.
W stoczni Fincantieri Marine Marinette odbyła się 12 kwietnia ceremonia położenia stępki pod budowę pierwszego od wielu lat okrętu klasy fregata, jaki znajdzie się w składzie US Navy. USS Constellation (FFG-62) należy do serii opartej na francusko-włoskiej platformie FREMM, a jego planowana dostawa ma nastąpić w 2029 roku.
Na pokład statku Seaway Albatross (IMO: 9032496) umieszczono wyjątkowy ładunek w postaci trzech wycofanych ze służby okrętów podwodnych. Wcześniej wchodziły w skład Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare). Aktualnie są w drodze do tureckiej stoczni Ege Celic w Aliaga, gdzie zostaną zezłomowane.
Pentagon poinformował, że w 2026 roku nie dojdzie do dostarczenia pierwszej z sześciu oczekiwanych fregat typu Constellation. Wyzwaniem przy budowie okazały się braki kadrowe, co wpisuje się w problemy branży stoczniowej w USA.
Od 13 do 15 marca w Porcie Wojennym Gdynia cumowała francuska fregata przeznaczona do zwalczania okrętów podwodnych, FS Aquitaine (D650). Była to okazja do uzupełnienia zapasów i odpoczynku załogi okrętu biorącego udział w największych ćwiczeniach NATO od czasu Zimnej Wojny, pk. "Steadfast Defender-24".
Do 8 marca trwały największe w tym roku ćwiczenia 3. Flotylli Okrętów oraz 8. Flotylli Obrony Wybrzeża, kolejno pk. "Ostrobok-24" i "Wargacz-24". Te coroczne przedsięwzięcia będące głównymi punktami roku szkoleniowego jednostek polskiej Marynarki Wojennej były w tym roku częścią ćwiczeń Wojska Polskiego pk. "Dragon-24", odbywających się w ramach największych manewrów NATO od czasu Zimnej Wojny, "Steadfast Defender-24".
Okręty uczestniczące w operacji EUNAVFOR Aspides odparły kolejny atak jemeńskich bojowników na żeglugę w rejonie Morza Czerwonego i Zatoki Adeńskiej. W akcji zostało zestrzelonych kilka bezzałogowych pojazdów powietrznych.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości