Dziś w terminalu Baltic Hub w Porcie Gdańsk miała miejsce widowiskowa chwila – pierwsze zawinięcie nowoczesnego kontenerowca CMA CGM Mermaid.
Firma Crowley zapowiedziała, że w 2025 roku przyjmie do działalności cztery statki klasy Advance, wyposażone w innowacyjny napęd LNG. Otrzymają nazwy Quetzal, Copan, Tiscapa i Torogoz. Mają wzbogacić flotę przedsiębiorstwa, obsługujące porty w Ameryce Północnej i Środkowej.
Na terenie południowokoreańskiej stoczni w Ulsan odbyła się, 8 marca br., podwójna uroczystość nadania nazwy dwóm kontenerowcom o nośności 1800 TEU, Pos Singapore i Pos Laemchabanf. Pierwszy z nich wyróżnia się zamontowaniem nowoczesnego wyposażenia, pozwalającego na autonomiczne działanie.
Francuski gigant branży żeglugowej poinformował 15 lutego o odbiorze pierwszego statku z serii 10 kontenerowców o nośności 2000 TEU zasilanych skroplonym gazem ziemnym LNG. Będą one stopniowo wdrażane w regionie Morza Śródziemnego i Europie Północnej.
Chińscy stoczniowcy w 2023 r. odnotowali 63% wzrost zamówień na nowe projekty. Tak wynika danych podanych przez CANSI za okres od stycznia do października. Chińscy stoczniowcy uzyskali zamówienia na 61,06 mln t w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2023 r. Innowacyjne promy z Chin i kontenerowce oraz masowce możemy oglądać w polskich portach prawie codziennie.
Latem tego roku opublikowano poradnik ESG dla żeglugi. Wdrożenie strategii ESG w żegludze ma swoje konsekwencje w całym łańcuchu dostaw i eksploatacji statków, od projektowania poprzez produkcję, eksploatację i obsługę w portach.
Mając do przebycia 21 500 mil morskich z południowokoreańskiego Ulsan do duńskiej Kopenhagi najnowszy nabytek giganta żeglugowego jest pierwszym w jego flocie napędzanym metanolem. Po przybyciu do Danii zostanie oficjalnie nazwany i rozpocznie swoją działalność.
Stocznia Hyundai Mipo przekazała włoskiemu armatorowi Grimaldi pierwszy z sześciu zamówionych statków nieczęsto spotykanego typu con-ro, czyli przystosowanego do transportu zarówno kontenerów, jak i ładunków kołowych.
Westcon Design Poland, jedno z wiodących biur projektowych w branży morskiej, nieprzerwanie inwestuje swoje wysiłki w prowadzenie dyskusji z klientami na temat modernizacji systemów paliwowych w istniejących jednostkach. To integralny element kompleksowego planu przemysłowego, skoncentrowanego na rozwijaniu innowacyjnych i ekologicznych rozwiązań dla przyszłości żeglugi.
Zdaniem giganta zajmującego się żeglugą kontenerową "osiągnięto kamień milowy w wysiłkach zmierzających do redukcji emisji CO2". To wszystko dzięki udanemu zwodowaniu swojego pierwszego statku zasilanego metanolem w stoczni Hyundai Mipo w Korei Południowej.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości