• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG

Na terenie chińskiej stoczni Jiangnan, należącej do koncernu China State Shipbuilding Corporation (CSSC) , odbyła się ceremonia nowego kontenerowca dla CMA CGM. Nowy nabytek francuskiego giganta żeglugi, CMA CGM Big Sur, należy do zamówionej serii niskoemisyjnych jednostek napędzanych LNG.

14.08.2024, 12:30
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Evergreen zamawia 6 statków napędzanych metanolem

Mająca swoją siedzibę na Tajwanie firma żeglugowa Evergreen Marine, będąca jednym z gigantów branży, zamówiła w chińskiej stoczni sześć nowych kontenerowców o podwójnym napędzie. Zasilane ekologicznym metanolem jednostki mają wpisywać się w politykę firmy, która dąży do bycia w czołówce przedsiębiorstw zaangażowanych w dekarbonizację branży morskiej i promującej innowacyjne rozwiązania w transporcie.

11.06.2024, 20:34
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Największe takie zamówienie w historii? Qatar Energy zamawia 18 wielkich gazowców za 6 mld dolarów

Qatar Energy podpisał 29 kwietnia umowę z China State Shipbuilding Corporation (CSSC) na budowę 18 ultranowoczesnych statków LNG typu QC-Max, co ma stanowić znaczący dodatek do historycznego programu rozbudowy floty LNG. Z racji na wielkość zamówienia i cenę wynoszącą 6 miliardów dolarów to jedno z największych tego typu zamówień w branży stoczniowej.

29.04.2024, 14:35
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Wärtsilä podpisuje umowę serwisową dla największego na świecie tankowca LNG o płytkim zanurzeniu

Grupa technologiczna Wärtsilä podpisała umowę na 15 lat dotyczącą zarządzania techniczne z China LNG Shipping (International) Company Ltd. (CLSICO). Ma ona zapewnić niezawodność operacyjną i elastyczność planowania konserwacji nowego statku przeznaczonego do transportu LNG, Dapeng Princess.

07.09.2023, 15:51
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Kontenerowi rekordziści. Porty pod presją tonażowych innowacji

Około 6 700 statków do przewozu kontenerów o nośności około 330 mln ton, zdolnych pomieścić jednorazowo około 27,6 mln TEU to wyzwanie dla portów. Od czasów, gdy pierwszy kontenerowiec wpłynął do portu minęło prawie 70 lat. Kiedy na morza wypłynął w 1956 roku statek przerobiony przez Malcolma McLeana, gestorzy ładunków, spedytorzy, armatorzy przewożący drobnicę podchodzili z rezerwą do nowego rodzaju systemu transportu towarów. Na nową technologię z dystansem podchodzili również portowcy.

14.08.2023, 12:03
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

COSCO stawia na statki napędzane LNG. Rozpoczyna się budowa pierwszego, zielonego gazowca

Chińska stocznia Hudong-Zhonghua Shipbuilding rozpoczęła budowę pierwszego gazowca LNG dla COSCO Shipping Energy i Sinochem Petroleum.

10.08.2023, 11:59

Transportowy kolos dla Evergreen przekazany cztery miesiące przed terminem

Chińska stocznia Hudong-Zhonghua Shipbuilding dostarczyła gigantyczny transportowiec Ever Acme, mogący przewozić 24 tys. kontenerów blisko cztery miesiące przed terminem. Ten był pierwotnie wyznaczony na II kwartał 2023 roku.

30.12.2022, 14:31
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Jedna trzecia z 209 statków dostarczonych przez chiński konglomerat jest zasilana dwupaliwowo

Zarząd spółki China State Shipbuilding Corporation (CSSC) przekazał, że pomimo wyzwań spowodowanych pandemią i ekstremalnymi warunkami pogodowymi zdołała zrealizować rekordową ilość zamówień na budowę statków, znajdując się w światowej czołówce przedsiębiorstw z branży stoczniowej.

27.12.2022, 13:17
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Najpojemniejszy kontenerowiec świata przekazany armatorowi

Ever Alot to nowy rekordzista pod względem pojemności statków. Kontenerowiec został właśnie przekazany przez stocznię armatorowi.

25.06.2022, 09:40
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

ABS, Hudong-Zhonghua i Wärtsilä łączą siły przy budowie gazowca LNG zgodnego z IMO 2050 CII

Wykorzystując zaawansowane modelowanie i symulacje, w ramach wspólnego projektu zastosowane zostaną różne technologie i rozwiązania dekarbonizacji w modelach projektowych i eksploatacyjnych statku. A to wszystko w celu zbadania jego wydajności w odniesieniu do wskaźnika intensywności emisji dwutlenku węgla (CII) Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) do 2050 roku.

14.09.2021, 17:30

Dziękujemy za wysłane grafiki.