Nie ma już zawodów męskich, kobiety nie tylko zdobywają nowe obszary zawodowe, ale także podbijają tradycyjnie męskie dziedziny. Jednym z najbardziej fascynujących przykładów jest rosnąca liczba kobiet, które z pasją i niemałą determinacją zajmują się budową jachtów.
Minął rok, odkąd Technologie Tworzyw Sztucznych stały się HanseYachts. Ta symboliczna zmiana przyniosła wiele korzyści polskiej spółce. Jak tłumaczy Maciej Twardowski, nowa nazwa umacnia nasz region na branżowej mapie producentów jachtów.
Jeszcze kilkanaście lat temu polski przemysł jachtowy był zapleczem dla zachodnich koncernów. Nad Wisłą budowano piękne jednostki, ale sprzedawane były pod brandem stoczni z Niemiec, czy Francji. Dziś jest wręcz odwrotnie: jachty i łodzie produkowane w Polsce cieszą się największym uznaniem wśród żeglarzy i ci kupując je, szukają informacji o kraju pochodzenia.
Firma to ludzie, bez ich rozwoju nie można myśleć o nowoczesnym przedsiębiorstwie – mówi Robert Nalewaj, HR Menager spółki HanseYachts, jednego z największych producentów jachtów na świecie. Czy tu tkwi tajemnica sukcesu firmy?
Wierzę, że to, nad czym dziś pracujemy, mocno namiesza na rynku żeglarskim – zdradza Mariusz Markiewicz, który niedawno objął stanowisko głównego menagera w Balticdesigne Institute. W szczecińskich pracowniach powstają dwie zupełnie nowe jednostki: jacht żaglowy i łódź motorowa, które niebawem wejdą do oferty jachtowego giganta, HanseYachts.
Polski biznes mierzy się z wyzwaniem: galopująca inflacja, drastyczne podwyżki energii, zaburzony łańcuch dostaw z powodów pandemicznych, a z drugiej strony odpowiedzialność pracodawcy, bo w całej tej sytuacji nie można zapominać o zatrudnionych. To prawdziwe wyzwanie, na przestrzeni zaledwie kilku miesięcy rynek pracy całkowicie się zmienił – mówi Magdalena Zabłocka-Tutka.
Znaczący wzrost przychodów, rekordowy portfel zamówień, implementacja wysokiego wzrostu cen, strata powyżej prognozy, wycofanie się z nierentownych inwestycji, zabezpieczenie finansowania do 2025 r., pozytywne perspektywy na rok 2022/23. Przedsiębiorstwo HanseYachts opublikowało swoje roczne i skonsolidowane sprawozdanie finansowe za rok 2021/22.
Połowa jachtu Hanse 311 zawisła pod sufitem Morskiego Centrum Nauki w Szczecinie. Jednostka ma nawiązywać do historii żeglarstwa i jednocześnie do współczesnego szkutnictwa, z którymi Pomorze Zachodnie jest ściśle związane.
Nie zdążyli nacieszyć się jednym sukcesem, a już przyszedł kolejny. Hanse 460 otrzymało „żeglarskiego Oscara” zdobywając tytuł najlepszego jachtu rejsowego w ramach konkursu British Yachting Awards 2022.
„Kolejny raz potwierdzamy, że potrafimy naszym wspólnym wysiłkiem robić fantastyczne rzeczy” – mówi Maciej Twardowski, Dyrektor Zarządzający HanseYachts. Łódź produkowana w goleniowskim zakładzie otrzymała nagrodę Best of Boats Award 2022 w kategorii „Best for Beginners”.
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri