Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) otworzył 2 lipca w Container Terminal Tollerort (CTT) pole testowe do obsługi jednostek napędzanych wodorem oraz punkt tankowania tym "zielonym paliwem" na terenie portu. Ma to stanowić krok ku dekarbonizacji tak logistyki jak i całej branży portowej. Władze portu chcą przetestować rozwiązania w zakresie użycia zielonego paliwa we współpracy ze swoimi partnerami z klastra Clean Port & Logistics Cluster (CPL).
Metrans, spółka kolejowa należąca do Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) uruchomiła codzienne połączenia kolejowe dla przewozu kontenerów między Hamburgiem a Kornwestheim. Ten ruch stanowi ważny krok w rozwoju transportu intermodalnego w Niemczech, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie rynku na zintegrowane i zrównoważone rozwiązania logistyczne.
Firma żeglugowa MSC i miasto Hamburg wspólnie wykupiły 92,3% udziałów w firmie logistycznej HHLA, obsługującej port w Hamburgu. Ogłoszono ostateczne wyniki oferty publicznego przejęcia, w wyniku której akcjonariusze HHLA zaakceptowali ofertę na 9,74% kapitału zakładowego. Ponadto MSC nabyło na otwartym rynku akcji 12,21 proc. akcji HHLA.
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 roku obserwujemy spadek przychodów i zysków spółki Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA). Napięcia geopolityczne na scenie światowej sprawiają, że popyt konsumencki i przemysłowy podlegają presji, a ożywienie gospodarcze po pandemii staje się trudniejsze.
Setki osób zatrudnionych w Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) zebrało się 19 września br. na terenie portu, aby zaprotestować przeciwko planowanej, częściowej sprzedaży firmy szwajcarskiemu gigantowi transportu kontenerowego MSC (Mediterranean Shipping Company). Firma złożyła w ubiegłym tygodniu ofertę zakupu akcji serii A.
W trwającym od kilku miesięcy sporze o możliwość wykupienia przez chiński państwowy koncern Cosco części hamburskiego terminalu kontenerowego, rząd Niemiec stanął wobec nowych faktów – informuje w czwartek portal Tagesschau. Federalny Urząd ds. Bezpieczeństwa Techniki Informacyjnej uznał terminal Tollerort za infrastrukturę krytyczną, czyli zasługującą na szczególna ochronę – twierdzą stacje NDR i WDR oraz dziennik „Sueddeutsche Zeitung”.
Niemiecka firma logistyczna Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) i chiński operator logistyczny China Ocean Shipping Company, Limited (CSPL, znany też jako COSCO) są bliskie sfinalizowania umowy. Gigant żeglugowy z Chin ma objąć udziały w ramach mniejszościowego pakietu akcji Terminala Kontenerowego Tollerort (CTT) znajdującego się w największym porcie Niemiec.
W II kwartale 2022 r. wartość eksportu wzrosła o 5,9% w porównaniu z poprzednim kwartałem, a importu o 13,3%. Deficyt Unii Europejskiej handlowy wzrósł z 69 mld euro w pierwszym kwartale 2022 r. do 123 mld euro w drugim kwartale 2022 r. I widać to w transporcie morskim, a w portach w postaci rosnących powoli albo zmniejszających się obrotów zarówno w drobnicy jak i w masowych.
Oddział operacji portowych COSCO Shipping zakupi mniejszościowy udział w terminalu kontenerowym Tollerort (CTT) w porcie w Hamburgu, głównym punkcie zawinięć statków COSCO Shipping w Niemczech.
Niemiecki operator portowy, Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), zakupił większościowy udział w multifunkcjonalnym terminalu Piattaforma Logistica Trieste (PLT) znajdującym się we włoskim porcie w Trieście.
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
Energetyka idzie na północ. Jak się w tym odnaleźć?