Trwa budowa Morskiego Terminala Przeładunkowego na Martwej Wiśle. Obecnie prowadzone są m.in. roboty podczyszczeniowe, do których wykorzystywane są wysokospecjalistyczne, nowoczesne maszyny, takie jak pogłębiarka Kraken czy koparka gąsiennicowa stojąca na pontonie Osiłku. Jednocześnie wykonywana jest konstrukcja stalowa i armatura technologiczna przyszłego terminala.
Przyszłość, i to wcale nieodległa, przyniesie polskim portom zmiany. Zmienią się struktury przeładunkowe, zmieni się sposób myślenia o łańcuchach dostaw, zmienią się potrzeby samych terminali, a nowe technologie usprawnią procesy, ale i wniosą nowe ryzyka. Uczestnicy II Kongresu Polskie Porty 2030 byli zgodni – polska branża portowa nie może osiąść na laurach.
Na budowie Morskiego Terminala Przeładunkowego przy Rafinerii Gdańskiej toczą się intensywne prace. We wschodniej części nabrzeża oraz na pomostach komunikacyjnych, zamontowano balustrady. Prace żelbetowe dla całej inwestycji zostały zakończone, a na ul. Sztutowskiej zakończono budowę nowo zaprojektowanego przepustu. Co zaplanowano na kolejne tygodnie robót?
W Szczecinie trwa budowa nowych nabrzeży. W końcu zeszłego roku udało się zakończyć pierwszy etap Nabrzeża Czeskiego oraz Słowackiego wraz z pozwoleniem na użytkowanie. Na pozostałych etapach drugim oraz trzecim już trwają roboty budowlane.
Na budowie wnęki dokowej w Porcie Gdynia osiągnięto 85% zaawansowania prac kafarowych. To zasługa między innymi wyspecjalizowanej załogi oraz sprzętu – pracuje tam drugi co do wielkości kafar w Europie. Maszyna służy do wbijania pali w dno.
Realizacja Morskiego Terminala Przeładunkowego przy Rafinerii Gdańskiej przebiega zgodnie z planem. Prace prowadzone są równolegle zarówno przy części rafineryjnej, jak i przy samym terminalu. W ostatnim czasie wykonano m.in. roboty żelbetowe związane z nadbudową nabrzeża oraz nadbudową pomostów przeładunkowych czy montaż konstrukcji stalowej pomostów komunikacyjnych. Tym samym zrealizowano już 50% inwestycji.
Przebudowa nabrzeży w Porcie Szczecin coraz bliżej finiszu. Niedługo zakończą się ostatnie roboty kafarowe na II etapie Nabrzeża Czeskiego. Dodatkowo trwają prace porządkowe. Wykonawca inwestycji, Grupa NDI, przygotowuje się do uzyskania kolejnego pozwolenia na użytkowanie.
Największa przystań na Zalewie Wiślanym stale się rozwija. Dziś zostały zakończona modernizacja infrastruktury nabrzeżnej. Pozytywne efekty prac mają być widoczne już w trakcie nowego sezonu letniego.
Port Gdynia, będący jednym z najważniejszych węzłów logistycznych w Polsce, podjął kolejną inwestycję o strategicznym znaczeniu dla branży morskiej. Projekt zakłada stworzenie nowoczesnej wnęki dokowej i przestawienie doku pływającego, a także modernizację istniejących nabrzeży. Za realizację przedsięwzięcia odpowiedzialna jest Grupa NDI, której rola w hydrotechnicznych projektach w polskich portach staje się coraz bardziej istotna.
Port Gdynia rozpoczyna kolejną inwestycję. Powstanie nowa wnęka dokowa do której przestawiony zostanie dok pływający. Przebudowane zostaną też Nabrzeże Południowe II, Nabrzeże Zachodnie I i Pirs II. Prace na rzecz portu wykonają spółki z sopockiej Grupy NDI.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości