12 lipca br. Wojewoda Pomorski wydał decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji dotyczącej Terminalu FSRU (tzw. decyzja lokalizacyjna), który powstanie w Zatoce Gdańskiej. Decyzja lokalizacyjna obejmuje nabrzeże postojowo - cumownicze oraz gazociąg podmorski, który będzie łączył Terminal z krajowym systemem przesyłowym gazu.
Przygotowując się do budowy pływającego Terminalu LNG (FSRU) w Zatoce Gdańskiej spółka przeprowadziła szczegółowe badania środowiska naturalnego. W dużej mierze obejmowały one Zatokę Gdańską w rejonie planowanej inwestycji oraz strefę przybrzeżną wyspy Stogi.
Gaz-System podpisał umowę czarteru określającą warunki dostarczenia i obsługi jednostki FSRU w Zatoce Gdańskiej. Kontrakt został zawarty z firmą White Eagle Energy Ltd., spółką z grupy Mitsui O.S.K. Lines.
Celem badań zleconych przez spółkę było szczegółowe rozpoznanie obiektów na obszarze projektowanego terminalu LNG oraz gazociągu podmorskiego, łączącego terminal z lądem. Obecnie Marynarka Wojenna RP realizuje ostatni etap działań polegający na neutralizacji wykrytych materiałów niebezpiecznych.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji projektu „Realizacja terminalu FSRU z gazociągiem podmorskim w obrębie akwenu Portu w Gdańsku”. Decyzja posiada rygor natychmiastowej wykonalności. Dzięki temu Gaz-System może przystąpić do kolejnych działań, niezbędnych dla realizacji tej strategicznej inwestycji.
30 stycznia 2024 r. Spółka dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty na dostarczenie i obsługę jednostki FSRU (ang. Floating Storage Regasification Unit), która ma pełnić funkcję terminalu regazyfikacyjnego LNG w Zatoce Gdańskiej. GAZ-SYSTEM będzie kontynuował rozmowy dotyczące warunków umowy czarterowej dla FSRU z firmą Mitsui O.S.K. Lines.
W ostatni czwartek armator Knutsen Group oficjalnie odebrał kolejny gazowiec Ignacy Łukasiewicz, który został dostarczony przez południowokoreańską stocznię Hyundai Samho Heavy Industries Co., Ltd. Statek ten został wyczarterowany przez Grupę Orlen.
Francuska spółka zależna norweskiego armatora Knutsem OAS Shipping, Knutsen LNG France, włączyła do swojej floty kolejny statek do transportu gazu, LNGC Saint Barbara. To kolejna jednostka, po Lechu Kaczyńskim i Grażynie Gęsickiej, której operatorem-czarterującym jest Grupa Orlen.
"Święta Barbara" i "Ignacy Łukasiewicz" to nowe jednostki, które wkrótce dołączą do floty statków do przewozu skroplonego gazu ziemnego (LNG) Grupy ORLEN. Uroczystość nadania imienia odbyła się w stoczni Hyundai Samho Heavy Industries w Mokpo w Korei Południowej. Nowe jednostki, które wejdą do eksploatacji pod koniec bieżącego roku, zwiększą możliwości Grupy ORLEN w zakresie pozyskiwania gazu ziemnego, a tym samym poprawią bezpieczeństwo energetyczne Polski.
Spółka zakończyła 29 września etap rejestracji podmiotów zainteresowanych uczestnictwem w wiążącej procedurze Open Season dla FSRU 2.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości