DNV certyfikował opracowaną przez Corvus Energy metodę testowania SOH (State of Health Test) baterii elektrycznych montowanych na statkach. To pierwszy dostawca morskiego ESS (energy storage system), który zapewnia to swoim klientom kontrolowanie stanu akumulatorów w czasie eksploatacji statku.
Stocznia Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding przekazała armatorowi pierwszy (B619/1) z czterech dwustronnych promów pasażersko-samochodowych o napędzie elektrycznym zasilanych z baterii – prototypowy prom Festøya. W pełni wyposażone jednostki budowane są w stoczni dla przewoźnika promowego Norled, jednego z największych w Norwegii.
Ze stoczni Remontowa Shipbuilding SA w próby morskie wypłynął dziś pierwszy z czterech hybrydowych promów pasażersko-samochodowych o napędzie elektrycznym zasilanych z baterii budowalnych dla norweskiego armatora Norled.
Do floty Fjord 1 dołączyły kolejne dwie nowe jednostki. To wyprodukowane w dwóch tureckich stoczniach promy. Oba statki stanowią część większych zamówień realizowanych dla norweskiego przewoźnika.
Armator Norled AS podpisał umowę z Norweskim Zarządem Dróg Publicznych na budowę pierwszego na świecie promu o napędzie elektryczno-wodorowym.
Pięć nowych promów, które wkrótce dołączą do floty Fjord1, zostanie wyposażonych w rozwiązania dostarczone przez Corvus Energy. Przedstawiciele kanadyjskiego koncernu wyrazili radość, że wybrany został właśnie ich produkt.
Armator Norled AS podpisał umowę z Norweskim Zarządem Dróg Publicznych na budowę pierwszego na świecie promu o napędzie elektryczno-wodorowym.
Fjord1 poinformował o finalizacji dużego zamówienia na promy. Norweski przewoźnik zamówił aż siedem nowych jednostek. Będą to ekologiczne statki, których funkcjonowanie będzie zgodne z ideą „zero emission”.
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowic zagrozenia
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku