Finnsirius, pierwszy z dwóch nowych ro-paxów klasy Superstar linii Finnlines wejdzie jesienią na swoją regularną trasę.
Fińska firma żeglugowa Finnlines i zajmująca się oprogramowaniem morskim NAPA podpisały umowę na instalację elektronicznych rozwiązań do raportowania, monitorowania floty i zarządzania stabilnością na dwóch nowo zbudowanych statkach RoPax klasy Superstar.
Dobrze znany w Polsce Finnlines w okresie styczeń – wrzesień 2022 osiągnął wzrost sprzedaży o 31%. Przychody wyniosły 558,4 mln euro. W tym czasie statki armatora przewiozły 572 tys. jednostek ładunkowych, 99 tys. samochodów ciężarowych oraz 514 tys. pasażerów. Swój udział w dobrych wynikach operatora ma również połączenie Polska-Finlandia z serwisem ro-ro sześć razy w tygodniu między Gdynią a Hanko.
W Chinach powstają dwa nowe promy towarowo-pasażerskie dla Finnlines. Pierwszy z nich został właśnie zwodowany, zaś na budowie drugiego położono stępkę.
Finnsirius i jej siostra Finncanopus. Tak nazywają się dwa nowe nabytki w portfolio fińskich linii Finnlines. Statki będą pływały z Finlandii do Szwecji.
W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o starcie budowy nowoczesnego promu dla Finnlines, a także o pasażerach, którzy po wielu miesiącach stagnacji powoli wracają do podróżowania promach.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024