Król Danii Fryderyk X zainaugurował w poniedziałek pierwszy element 18-kilometrowego tunelu kolejowo-drogowego pod cieśniną Bełt Fehmarn na Morzu Bałtyckim. Inwestycja, która ma być gotowa w 2029 roku, połączy duńskie miasto Roedby z Puttgarden w Niemczech.
Linie Scandlines zamówiły lądowy system ładowania statków, który ma być zainstalowany na nabrzeżu w niemieckim porcie w Puttgarden.
Rosyjskie i chińskie firmy prowadzą rozmowy na temat budowy tunelu łączącego Rosję z Krymem, a chiński państwowy koncern budowlany wyraził chęć uczestnictwa w projekcie - podał w piątek "Washington Post", powołując się na korespondencję przechwyconą przez ukraińskie służby.
MPP, jedyny w swoim rodzaju specjalistyczny ponton, który został skonstruowany na potrzeby budowy podwodnego tunelu łączącego Niemcy i Danię, odpłynął ze stoczni CRIST w Gdyni. Jednostka jest holowana do Kłajpedy, gdzie spędzi nieco czasu przed podróżą do Danii. Tam czekają ją testy morskie.
Około 2 tys. osób w Szlezwiku-Holsztynie zostało przeniesionych w bezpieczne miejsce z powodu silnej fali sztormowej na wybrzeżu Morza Bałtyckiego. Poinformował o tym w nocy z piątku na sobotę szef służb ratunkowych w ministerstwie spraw wewnętrznych landu Szlezwik-Holsztyn Ralf Kirchhoff.
Pierwszego dnia targów branży morskiej Baltexpo na terenie Międzynarodowych Targów Gdańskich AmberExpo odbyło się oficjalne rozdanie Złotych Kotwic, czyli nagród przyznawanych przedsiębiorstwom i instytucjom, których projekt, produkt, usługa, działania lub osiągnięcia w okresie dwóch lat od ostatniej edycji wydarzenia mają lub mogą mieć znaczący wpływ na rozwój gospodarczy.
W gdyńskiej stoczni CRIST trwają prace nad specjalistycznym pontonem, będącym kluczowym elementem, który umożliwi budowę 18-kilometrowego tunelu, który połączy niemieckie Puttgarden i duńskie Rødbyhavn.
W grudniu w stoczni Crist zwodowano specjalistyczny ponton, który posłuży do budowy tunelu łączącego Danię i Niemcy.
22 sierpnia o godzinie 10:00 w stoczni Crist rozpoczęła się ceremonia cięcia blach na potrzeby nowego, drugiego już projektu dla armatora FLC. W ten sposób oficjalnie ruszyła budowa specjalistycznego pontonu o numerze roboczym NB100.
Duński Port Grenaa zlokalizowany wschodnim wybrzeżu Półwyspu Jutlandzkiego ma ambicję, by włączyć się w aktywnie w rozwój przemysłu morskiej energetyki wiatrowej oraz farm wiatrowych w Europie. Jak informuje WindEurope, w porcie powstaną dwa nowe obiekty do realizacji usług O&M (Operations and Maintenance), oprócz jednego, który już działa w porcie.
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri