Firma MAN Cryo dostarczyła system zasilania paliwem gazowym w postaci ciekłego wodoru do 118,8-metrowego superjachtu zbudowanego przez Feadship, holenderskiego projektanta i budowniczego. Nowy jacht nazwany "Project 821" jest wyposażony w zbiorniki ciekłego wodoru pod pokładem i system odparowywania, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w branży.
Luksusowy jacht Viva został musiał przepłynąć wąskimi kanałami i wcisnąć się pod niskimi mostami, by dopłynąć do Rotterdamu, a stamtąd na pełne morze. Cały proces transportu jednostki został uwieczniony na wideo.
Multimiliardera, Billa Gatesa wymienia się wsród potencjalnych kupców jednostki określanej "pierwszym na świecie jachtem z napędem wodorowym". Jej cena oscyluje na 644 milionów dolarów. Nieoficjalnym budowniczym jachtu ma być holenderska stocznia Feadship.
Konsorcjum Green Maritime Methanol wybrało 9 statków, na których będą badać działanie metanolu jako paliwa morskiego. Wśród wybrańców znalazły się nowe i starsze jednostki armatorów Boskalis, Van Oord, holenderskiej marynarki i Wagenborg Shipping.
Holenderscy armatorzy, stocznie, producenci oraz porty z Rotterdamu i Amsterdamu połączyły siły nad badaniem metanolu jako paliwa alternatywnego dla żeglugi.
Słynny ponton MPP z CRISTA otrzymał nowe imię
Podwodne progi – plan Urzędu Morskiego na zabezpieczenie klifu w Orłowie
Szkolenie Wydziału Zabezpieczenia Działań MOSG z "niebieskiej taktyki"
HG Solutions. Integrated Automation Control and Monitoring System (IACMS) przyszłości
Holendrzy chcieli odzyskać kokainę z kontenera w gdyńskim porcie, staną przed sądem
SolarDuck i RWE instalują pływającą farmę słoneczną "Merganser" w miejscu testowym na Morzu Północnym