Budowa terminala offshore w Świnoujściu przebiega zgodnie z harmonogramem, ale zaczęła się o pół roku za późno, by zmitygować wszystkie ryzyka, jakie mogą pojawić się podczas prac. Dlatego Orlen zdecydował się na wykorzystanie portu w Rønne. Świnoujście nie będzie portem instalacyjnym dla pierwszej polskiej morskiej farmy wiatrowej na żadnym etapie jej budowy. Posłuży jednak do budowy kolejnych.
Podczas tegorocznej konferencji PSEW w Świnoujściu, Piotr Ostrowski, zastępca dyrektora projektu Baltic Power, opowiedział o postępach w realizacji najbardziej zaawansowanego projektu offshore wind w Polsce. Prace przebiegają bez zakłóceń, a już w przyszłym roku możemy spodziewać się pierwszych widocznych efektów na morzu.
Komisja Europejska zaakceptowała w piątek wsparcie budowy terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych w Gdańsku kwotą 900 mln zł. Dotację otrzyma spółka Istrana. Wsparcie zostanie przekazane w ramach Krajowego Planu Odbudowy (KPO).
Polenergia uruchomi program Zielonych Obligacji. Zarząd największej polskiej prywatnej grupy energetycznej podjął uchwałę o ustanowieniu programu, którego celem jest finansowanie rozwoju, zakupu, budowy i eksploatacji Zielonych Projektów. Papiery dłużne emitowane w tej formule spełnią kryteria Green Bond Principles, opracowane przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Rynku Kapitałowego.
Wojewoda Pomorski wydał pozwolenie na budowę morskiej farmy wiatrowej Bałtyk 2. Inwestycja obejmuje budowę 50 turbin wiatrowych wraz z wewnętrzną siecią elektroenergetyczną i telekomunikacyjną w polskiej wyłącznej strefie ekonomicznej Morza Bałtyckiego.
10 lipca odbyło się posiedzenie Morskiego Zespołu Parlamentarnego pod przewodnictwem Senatora Kazimierza Kleiny. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele resortów: Klimatu i Środowiska, Aktywów Państwowych oraz Rozwoju i Technologii, a także delegacja przedsiębiorców z sektora offshore wind. Była to okazja do zgłoszenia najpilniejszych postulatów branży.
PGE Baltica, spółka z Grupy PGE, kontynuuje przygotowania do budowy swojej infrastruktury energetycznej na Bałtyku. Ok. 80 km od polskiego wybrzeża, na wysokości Łeby, tempa nabiera wstępna kampania geotechniczna mająca na celu rozpoznanie struktury dna dla realizacji projektu morskiej elektrowni Baltica 1, która będzie przekształcać wiatr w megawatogodziny czystej energii. Po pierwszym etapie badań, przeprowadzonym za pomocą jednostki badawczej Geoquip Elena, do pracy przystępuje statek Geoquip Seehorn.
SeaRenergy, spółka z Gdyni, otrzymała kontrakt na koordynację operacji morskich przy budowie morskiej farmy wiatrowej Baltic Power.
Szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego Jacek Siewiera uważa, że powinniśmy przesunąć uwagę w kierunku Bałtyku, ponieważ tam znajdują się nasze zabezpieczania infrastrukturalne i krytycznie ważne zasoby jak: dostawy gazów, farmy wiatrowe czy pomoc sojusznicza.
Na przełomie czerwca i lipca MSPiR zgłosiła cztery wnioski w związku z zakupami sprzętowymi. Aby skutecznie zapewnić bezpieczeństwo na Bałtyku, szczególnie w związku z budową infrastruktury energetycznej, morscy ratownicy potrzebują wiele stale modernizować i pozyskiwać wyposażenie do prowadzenia działań w ramach SAR (Search and Rescue).
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri